Elmondta, hogy az előzetes adatok alapján 2011-ben rekord árbevételt érnek el, forgalmuk meghaladja az 1,4 milliárd svájci frankot, és a meglévő megrendelések alapján jövőre ez 2,5 milliárd svájci frankra emelkedhet. A cégcsoport idei tevékenységére rányomta a bélyegét az erős svájci frank, és céljuk, hogy Svájcon kívüli gyártókapacitást építsenek ki, új beszerzési források után nézzenek.
Peter Spuhler elmondta: előrehaladott állapotban van a Szolnokon lévő alumínium kocsiszekrényeket hegesztő üzemük bővítése, erről korábban szándéknyilatkozatot is aláírtak a polgármesterrel. Szolnokon olyan klaszter kiépítését is támogatja a Stadler, amelynek tagjai a vonataik összeszerelésében beszállítóként vennének részt.
Ezenkívül a térség szóba kerülhet akkor is, amikor a cégcsoport által gyártott járművek forgóvázainak felújításához keresnek helyszínt. „Ha kedvezően alakul a piac, akkor Magyarországon az eddigi beruházásoknak megfelelő összeget, azaz 20-25 millió eurót is befektetnénk, és ez további 200-250 új munkahelyet is jelentene” – hangsúlyozta Peter Spuhler.
A Stadler tulajdonosa elégedetten nyilatkozott a pusztaszabolcsi karbantartóbázis munkájáról, ahol a Flirt vonatok mellett a Bombardier cég által gyártott Talent motorvonatok karbantartását végzik október eleje óta. Mint mondta: biztosítani tudják a Talent motorvonatok szerződés szerinti rendelkezésre állását. A vezérigazgató elmondta: büszkék a pusztaszabolcsi járműjavító bázisukra, amely európai referencia-központtá nőtte ki magát, legutóbb a Westbahn linzi karbantartó műhelyének létrehozásakor szolgált alapul.
Peter Spuhler reményét fejezte ki, hogy a már kiírt GYSEV járműközbeszerzés mellett hamarosan megjelennek azok a járműtenderek Magyarországon, amelyeken indulni tudnak. Példaként említette, hogy a Flirt motorvonatok mellett ajánlatot tudnának tenni egy budapesti villamosbeszerzési tenderen, ezenkívül érdeklődnek a budapesti kisföldalatti szerelvények, illetve fogaskerekű járművek, HÉV-kocsik szállítása iránt is.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!