Borús a helyzet, nem sok embernek van megtakarítása

A lakosságnak már csak 16,4 százaléka rendelkezik megtakarítással a Raiffeisen Bank és a GfK közös megtakarítási felmérése szerint, amelyet pénteken juttattak el az MTI-hez.

NT
2011. 12. 30. 18:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Raiffeisen–GfK megtakarítási index harmadik negyedéves 39,7-es értéke jelentősen csökkent az előző negyedéves eredményhez (43 százalék), illetve az egy évvel korábbihoz (43,2 százalék) képest, ez az eddig mért legalacsonyabb érték.

Jóval kedvezőtlenebb tendenciát mutat az egyik részindex, a megtakarítási képesség, elérve eddigi mélypontját: az egy évvel ezelőtti 20,7 százalékos mutató ez év második negyedévében még stagnált, a harmadik negyedévben 16,4 százalékra esett vissza. A megtakarítással rendelkezők aránya a 60 év felettiek (25 százalék), illetve a felsőfokú végzettséggel rendelkezők (31 százalék) körében a legmagasabb.

A jövőt illetően a lakosság borúlátó, többen azt prognosztizálják, hogy tartalékaik és jövedelmük is csökkenni fog, amiben a végtörlesztési igények, tervek is közrejátszhatnak. A lakosság nagyobb része nem számít érdemi változásra sem megtakarításait, sem jövedelmét illetően.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.