El kell adni a „magyar sztorit”

Keményen törekszünk arra, hogy eladjuk a „magyar sztorit” a befektetőknek, befektetési alapoknak – mondta a Magyar Nemzetnek Pleschinger Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára.

WA
2011. 12. 19. 3:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem a pénz hiányzott a hitelezés újraindulásához, hanem kialakult egyfajta bizalmatlanság a bankok részéről – vélekedett az államtitkár. De reményei szerint ezt a bankszövetséggel kötött megállapodással sikerült orvosolni.

Pleschinger Gyula azt is elmondta, hogy a költségvetést olyan előrejelzésre kívánták építeni, amely a lehető legjobban igazodik a professzionális várakozásokhoz, az unió és a jegybank elemzéseihez. Ennek kivitelezéséhez rengeteg mérlegelésre és egyeztetésre volt szükség.

Az államtitkár szerint szeptember környékén még reális célnak tűnt a másfél százalékos növekedési terv, bár voltak lefelé mutató kockázatok. Épp e veszélyek – a piaci turbulenciák, az adósságválság mélyülése – miatt került be szokatlanul magas tartalék a költségvetésbe. Miután az európai országok többsége lefelé módosította növekedési előrejelzését, Magyarország számára is elkerülhetetlen volt, hogy ezt megtegye.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.