Ez Magyarország nemzeti kincse

A vidékfejlesztési tárca sajtókampányt indít a nemzetközileg is elismert magyar vetőmag népszerűsítésére.

BL
2011. 12. 08. 20:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fazekas Sándor a Kiskun Kereskedelmi és Nemesítő Kft.-nél tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a vetőmag-előállítás jelenleg a gazdaság legsikeresebb ágazata Magyarországon, melyet a világ exportőrei között a 9., míg az Európai Unióban a 3. helyre rangsorolnak. A magyar vetőmag azonban nem csupán egy nemzetközileg elismert árucikke, de egyúttal nemzeti kincse Magyarországnak, amelynek népszerűsítését a szakminisztérium a most induló sajtókampánnyal is igyekszik elősegíteni – fogalmazott.

Az akció időszerűségére utalva jelezte: az üzemi méretekben gazdálkodók és a kiskerttulajdonosok az évnek ebben az időszakában döntenek arról, hogy mit vessenek, illetve milyen vetőmagot vásároljanak.

A politikus kitért arra is, hogy Magyarországon jelenleg 130 ezer hektáron termelnek vetőmagot, ám korábban dupla ekkora területen is folyt ez a munka. Így ebben az ágazatban ma még nagy a növekedési potenciál. Emellett a vetőmagtermelés hozzáadott értéke az átlagos mezőgazdasági termelésnél magasabb és több kézimunkát, nagyobb felkészülést is igényel annál. Ezért a vidéki foglalkoztatásban, az agráriumban és a gazdasági növekedésben is komoly távlatokat jelent. A magyar tudományos, kutatási és oktatási háttér pedig segíti az ágazat további erősödését és versenyképességének megőrzését.

Az elmúlt időszakban a kiváló minőségű, új fajták mellett a hagyományos magyar vetőmagok is felértékelődőben vannak – emelte ki Fazekas Sándor jelezve, hogy a tárca olyan rendeleteken dolgozik, amelyek ez utóbbiakat hozzák helyzetbe. A zöldség táj-, valamint házikerti fajták elismerési és a vetőmag-minősítési eljárását már egyszerűsítették, az őshonos gyümölcsfajtákról szóló szabály előkészítése pedig jelenleg is tart. Ez utóbbi szerint termeszthetővé és forgalmazhatóvá válnak a hazai őshonos gyümölcs tájfajták, melyek egyszerűsített eljárással kerülhetnek a Nemzeti Fajtajegyzékbe.

Rádi Feríz, a kampánynyitónak otthont adó Kiskun Kereskedelmi és Nemesítő Kft. ügyvezető igazgatója az 1965-ben alapított kiskunhalasi családi vállalkozásról szólva aláhúzta: cégük jelenleg a legnagyobb magyar tulajdonú vetőmag-nemesítő és -termelő vállalkozás hazánkban. Évente mintegy 1000 tonna terméket – zömmel hibridkukoricát – állítanak elő és értékesítenek itthon, illetve Romániától Franciaországon át Szudánig számos külföldi országban. Tavalyi árbevételük nettó 450 millió forint volt.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.