A MÁV Zrt. tájékoztatása szerint a Resti Zrt. többségi tulajdonosai – a Lázár és Fiai Kft., a Resdan Invest Kft., valamint a Kiron Invest Kft. – és vasúttársaság között létrejött megállapodás nyomán megindulhat az üzletrészek részletes vagyonértékelése, majd erre alapozva a tranzakció lezárása. A MÁV Zrt. meghatározó állomási területei mentesülnek a megörökölt haszonélvezeti szerződéstől, így azok fejleszthetővé és hasznosíthatóvá válnak.
A felek közt kialakítandó végső vételárat független vagyonértékelés után állapítják meg, mely kiterjed a haszonélvezeti jogok, illetve a társaság vagyonának értékelésére is. A tranzakció lezárására az MNV Zrt. előzetes jóváhagyásával kerülhet majd sor – írja közleményében a MÁV Zrt. A vasúttársaság közölte, hogy a MÁV és a Resti tulajdonosai között 1991-ben megkötött szerződésben foglaltak elmaradtak, a vasútállomások korábbi szolgáltatásai – különösen a melegkonyhás étkeztetés – folyamatosan megszűntek. Helyüket számos helyszínen profilidegen szolgáltatások vették át, köztük játékautomatákat üzemeltető vendéglátóhelyek, használtruha-üzletek.
Az uniós forrásokból, részben a NIF Zrt., valamint részben a MÁV Zrt. által kezdeményezett állomási fejlesztések során a már bejegyzett haszonélvezeti joggal terhelt területek egy részét szükséges vasútüzemi, utasforgalmi célra is felhasználni, ez azonban gyakran akadályba ütközött – hangsúlyozza a MÁV Zrt. közleményében.
Lázár Vilmos, a Resti Zrt. egyik tulajdonosa és igazgatóságának tagja a közleményben kiemeli: a konstrukció nehézségét az eltérő tulajdoni szerkezet jelentette, így abban látták a helyzet megfelelő feloldását, ha az állam átveszi a magánkézben lévő tulajdonrészeket. Magyar vállalkozókként úgy gondolja, hogy ez a lépés a vasút fejlesztését szolgálja, amelyhez kompromisszumkészségünkre is nagyban szükség volt.
Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a közleményben kifejtette, hogy a részvénycsomag átvétele eredményeként a MÁV Zrt. meghatározó állomási területei mentesülnek a megörökölt haszonélvezeti szerződés kötöttségeitől, így azok az utaskomfort növelése, és az állomási szolgáltatások kiterjesztése érdekében fejleszthetővé és hasznosíthatóvá válnak.
Gál András Levente kormánybiztos és Szarvas Ferenc, a MÁV elnök-vezérigazgatója egy csütörtöki háttérbeszélgetésen arról adott tájékoztatást, hogy húsz vasúti pályaudvaron létesülhet kormányablak.

Ez az oka annak, amiért Gyurcsányt ilyen hirtelen eltakarították