Nagy Zsolt, a polgármesteri hivatal közlekedési irodájának vezetője elmondta: az átalakítás legfőbb célja az eddiginél gazdaságosabb működtetés mellett, hogy jobban egymáshoz hangolják az egyes buszjáratokat, könnyen megközelíthetőek legyenek a megállók, s maximum egyetlen átszállással elérhető legyen minden városi úti cél.
A tervezet szerint az autóbusz-hálózat alapja két körjárat lesz. Az úgynevezett nagykörhöz és kiskörhöz a külső városrészeket bekapcsoló három átló csatlakozik. A javaslatban szereplő törzshálózatot hétköznap és hétvégén is közlekedő 10 autóbuszjárat alkotja majd, amelyeket tizenkét M jelű, a műszakkezdéseket, illetve a reggeli munka- és iskolakezdést kiszolgáló járat egészít ki.
A tervezet szerint napszaktól, illetve hétvégétől függően különböző ütemben indulnak a járatok. A nagykörön belül közlekedő buszok járatsűrűsége 15–20–30 perc, a kiskörben közlekedő buszoké 30 perc, a többi járaté pedig 20–60 perc lesz. A csúcsidőben 52 jármű áll a közösségi közlekedést választók rendelkezésére.
Miután az állami hozzájárulás mértéke még nyitott kérdés, a tervezet három változatban – 3,2 millió, 3 millió, illetve 2,8 millió kilométer éves kerettel – dolgozta ki az ütemezést. A tervezetet több szakmai egyeztetésen megvitatták már, a következő napokban lakossági fórumokon, illetve a város honlapján ismerhetik meg, s véleményezhetik március 5-éig az érdeklődők.

Otthon start: az egész országot megmozgatta a program, Panyi Miklós adatokat közölt
Az Otthon start program már több mint ötvenezer állampolgár felé nyitotta meg a saját tulajdonú ingatlanhoz vezető utat.
















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!