A PSZÁF a találkozóról szóló hétfői közleményében ismerteti: a pénzügyi fogyasztóvédelmi civil szervezetekkel folytatott konzultáción a résztvevők egyetértettek abban, hogy a 2011-es év komoly próbatétel volt a fogyasztóvédelemben, hiszen a nyugdíjrendszer átalakítása, a devizaalapú hitelek törlesztési nehézségei és a végtörlesztés lehetősége megsokszorozták az addig is nagyszámú fogyasztói megkereséseket. A civil szereplők a Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) és a vidéki pénzügyi tanácsadói hálózat tavalyi létrehozását és eddigi munkáját sikeresnek ítélték.
A PSZÁF a találkozón beszámolt azokról az eljárásairól, amelyek a fogyasztók széles körének tudtak segítséget nyújtani, köztük a végtörlesztés kapcsán hozott intézkedésekről és a jogosulatlan hitelezési tevékenységet végzők elleni fellépéséről. E sikerek elérésében a civil szervezeteknek jelentős szerepük van, hiszen számos bejelentés, figyelemfelhívás érkezik tőlük a PSZÁF-hez – hangsúlyozta a felügyelet.
A nagyszámú fogyasztói megkeresés a növekvő fogyasztói tudatosságra utal – állapították meg a felek. Ez azonban egyelőre inkább az ügyletkötéseket követően jelentkezik. A jövőbeni cél, hogy a pénzügyi intézmények ügyfelei már a szerződések megkötését megelőzően is felkészültek legyenek, és úgy hozzák meg döntéseiket.
A PSZÁF a civil szervezetek segítségével ezért további erőfeszítéseket tesz a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatására, és a széles rétegeket érintő problémák kiküszöbölésére. Az utóbbi egyik eszköze a közérdekű keresetek, közérdekű igényérvényesítés további alkalmazása, ami szintén lehetőséget nyújt a civil szervezetek és a hatóság együttműködésére. Az együttműködés erősítése, a hatékony pénzügyi fogyasztóvédelem érdekében a felek további rendszeres konzultációkat is tartanak – közölte a felügyelet.

Ukrán lejárató akció célpontja lett Magyarország – a Tisza Párt is benne van