Az E15 prágai gazdasági napilap hétfői kiadásában megjelent interjúban ugyanakkor Dvorák úgy vélekedett: a cseh nemzeti légitársaságot nem kellene eladni, a CSA közös társaságot hozhatna létre az Aeroholdinggal mint stratégiai befektetővel. „Európában ma gyakorlatilag minden légitársaság eladó. A kínálat hatalmas, de komoly vevőket nem látok a piacon” – jelentette ki Dvorák.
A Cesky Aeroholding az állam tulajdonában van, s fokozatosan átveszi az ugyancsak állami tulajdonú CSA leánytársaságait, köztük a Letiste Prahát, amely a fővárosi Ruzyne repülőteret üzemelteti. Ezt megelőzően azonban teljesítenie kell a versenyhivatal mintegy 20 feltételét. Dvorak szerint ugyanebben az időben magát a CSA-t is átvehetné az Aeroholding.
A CSA leányvállalatainak összpontosítását az Aeroholdingban az érintettek egyrészt költségmegtakarítással magyarázzák, másrészt pedig azzal, hogy a CSA csődje esetén a nyereséges leányvállatok megmaradnának az állam tulajdonában. A CSA részesedése a prágai repülőtér forgalmában jelenleg mintegy 36 százalék, míg öt éve (2007) még 50 százalék volt. A restrukturalizáció befejezése után ez a részesedés 25 százalékra csökken. A repülőtér számára a CSA forgalma nagyon fontos. „Számunkra nagy pozitívum, hogy a CSA 2009-ben nem ment csődbe” – jegyezte meg Dvorák.
Az Európai Bizottság továbbra is vizsgálja azt a 2,5 milliárd koronás hitelt, amelyet 2009-ben nyújtott a CSA-nak az Osinek állami társaság. Felmerült ugyanis a gyanú, hogy ez a hitel a szabályok szerint meg nem engedett állami támogatás volt. Dvorák úgy véli: ha a CSA-nak vissza kellene fizetnie ezt a pénzt, a légitársaság csődbe menne. Egyelőre nem tudni, mikor dönt a bizottság ebben az ügyben. Ismert, a Malév csődjét a tiltott állami támogatást elítélő EU-s döntés okozta.

Brüsszel vs. Magyarország: már több mint 40 ezren követelik Magyar Péterék távozását