Az OLED (organic light-emitting diode) technológia vékonyabb kivitelű képernyők előállítását teszi lehetővé, mint az LCD technológia, mivel a képernyőnek nincs szüksége háttérvilágításra.
Tavaly az OLED képernyők forgalma 3,74 milliárd dollárt tett ki a világpiacon, 138,4 százalékkal többet az előző évinél a koreai képernyő gyártó vállalatok szakmai képviseleti szervezete, a Korea Display Industry Association számításai szerint.
AMOLED
A főként kisméretű monitorral rendelkező fejlett elektronikai termékekben alkalmazott AMOLED (active-matrix organic light-emitting diode) képernyők piaci forgalma tavaly több mint duplájára, 3,36 milliárd dollárra nőtt az előző évi 1,25 milliárd dollárról. Ugyanezen idő alatt az LCD képernyők piaca 6,3 százalékkal 101,3 milliárd dollárra csökkent.
Szakértői várakozások szerint az OLED képernyők forgalma folyamatos és lendületes növekedés előtt áll, míg végül a technológia teljesen kiszorítja az LCD képernyőket a piacról. „A piac figyelme az OLED technológia felé terelődik át a vékony és nagy felbontású képernyővel rendelkező fejlett technológiájú szórakoztató elektronikai és távközlési eszközök növekvő népszerűsége miatt” – mondta Kim Hyoung-sik, a Taurus Investment & Securities Co. elemzője. „Az OLED technológián alapuló tévékészülékek piaca 2014-től kezdődően virágzik majd fel igazán.”
Az OLED képernyők iránti fokozódó keresletre adott válaszként a Samsung Electronics Co. veszteséges LCD üzletága kiszervezése mellett döntött Samsung Display Co. név alatt, amit valószínűleg később beolvaszt majd az OLED képernyők gyártásával foglalkozó Samsung Mobile Display vállalatba.
Már tévékben is
A Samsung és riválisa, az LG Electronics Inc. az idén a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) szórakoztató elektronikai vásáron mutatta be első OLED technológiával készült tévékészülékét. Az LG Electronics az idén tervezi megkezdeni az 55 hüvelyk képernyő átmérőjű OLED televíziók tömeggyártását.