A Senska Dagbladet hétfői számában azt írta, hogy a kínai vállalat kétmilliárd koronát, hozzávetőleg 270 millió eurót kínál a svéd autógyárért.
A Saab tavaly decemberben kért csőeljárást maga ellen, miután november óta nem fizetett bért a trollhättani üzem 3500 alkalmazottjának, és több milliárd eurós tartozást halmozott fel beszállítóival szemben. Az autógyár április óta csak időszakosan termelt.
A Saab többségi tulajdonát 2010-ben vásárolta meg az időközben Swedish Automobile-re keresztelt Spyker Cars a General Motorstól. A Saab Automobile vezérigazgatója, Victor Muller – aki egyben a Swedish Automobile tulajdonosa – több kísérletet is tett a vállalat működési forrásainak előteremtésére kínai és orosz befektetők bevonásával, ám ezek minduntalan meghiúsultak, főként a résztulajdonos General Motors ellenállásán. A GM rendre megtagadta azoknak a licenceknek az átadását, amelyek a jelenlegi Saab modellek előállításához kellenek, mert tart a svéd kocsik versenyétől a kínai piacon, ahol a GM-nek igen erősek a pozíciói.
A svéd lapnak a Youngman alapítója elmondta: kész 12 milliárd koronát befektetni új Saab modellek kifejlesztésébe.
A Saab már a sokadik nagy nyugati autómárka, amelyet kínaiak vesznek meg: korábban a Volvo, az Aston Martin, a Jaguar és a Land Rover is kínai tulajdonba került.