A koncepció kidolgozása csaknem egy éve kezdődött, az eredményt tavaly nyáron mutatták be, mostanra pedig már minden, a kft. által használt felületen megtalálható. Az igazgató példaként említette a Budapestinfó.hu turisztikai portált, ingyenes kiadványaikat, térképeiket.
Elmondta: olyan koncepciót igyekeztek kidolgozni, amelyet a turisták könnyen, gyorsan meg tudnak jegyezni, és az arculathoz kapcsolódó üzenetet is egyszerűen el lehet juttatni a látogatókhoz. A munka alapötlete szerint a pályázaton győztes tervező–grafikus a Dunát mint kék szalagot a hidaknál meghajtotta, ebből egy szív, illetve egy B betű olvasható ki. Az igazgató elmondta: a Dunára mint vezérmotívumra szeretnék felfűzni a turisztikailag fontos fővárosi attrakciókat. Megjegyezte: az, hogy a turisták megszeressék ezt a logót, hosszú évekre van szükség.
Tavaly 4 százalékkal nőtt a budapesti vendégéjszakák száma – mondta Molnár József, hozzátéve hogy ez előrelépést jelent az elmúlt években tapasztalt csökkenés, majd stagnálás után. Az igazgató elképzelhetőnek tartja, hogy 3–4 százalékos növekedés idén is megvalósul. Megjegyezte azonban, hogy pontosabban csak az első negyedév után lehet megbecsülni.
„Nagy kihívás lesz az, hogyan tudja pótolni a légiforgalmi piac a Malév-járatok kiesését” – tette hozzá. Ha sikerül a nagy részét a nyári szezonra pótolni, akkor esély lehet arra, hogy Budapest nem érzi meg nagyon a kiesést. Ha nem sikerül, az komoly veszteséget okozhat a fővárosi szállodáknak – hangsúlyozta.