A járatritkítást az indulási időközök módosításával, 5-30 perc közötti növelésével valósítja meg a társaság – mondta a cégvezető. Kiemelte: a reggeli és késő délutáni csúcsidőszakot az indulási ciklus „széthúzása” nem érinti, csak nap közben, amikor jóval kevesebb az utas, közlekednek majd ritkábban az autóbuszok Nyíregyházán.
A vezérigazgató tájékoztatása szerint januárban az általános forgalmi adó növekedése miatt már volt egy tarifarendezés. Ezzel együtt továbbra is országos átlag alatti a jegyár a nyírségi nagyvárosban, a megyeszékhelyek közötti rangsorban az összvonalas bérletek és az autóbusz-vezetőknél váltott jegyek esetében egyaránt ötödik, az elővételben váltott jegyeknél a hetedik, míg a tanuló- és nyugdíjas bérleteknél a kilencedik helyen áll a Szabolcs Volán Zrt. tarifája.
Március elsejétől az elővételben váltott autóbuszjegyek ára 235 forintról 245-re, a napijegyeké 1175 forintról 1225-re, az összvonalas bérletek ára 5880 forintról 6120-ra, a heti bérleteké pedig 1960 forintról 2040-re nő a szabolcsi megyeszékhelyen. Az összvonalas tanuló- és nyugdíjas bérletért pedig 2340 forint helyett 2440 forintot kell fizetni csütörtöktől.
A Szabolcs Volán Zrt. tavaly több mint 27 millió 41 ezer utast szállított a nyíregyházi helyi járatokon. Egy évvel korábban az utasszám 27 millió 563 ezer volt, azaz 2011-ben 1,9 százalékkal kevesebben vették igénybe a tömegközlekedési eszközt utazásukhoz. A társaság várható 2011-es árbevétele – a mérleg még most készül – meghaladja az 1 milliárd 395 millió forintot Nyíregyházán. Tavalyelőtt több mint 1 milliárd 313 millió forint volt az összeg.
A Szabolcs Volán Zrt., amely a nyíregyházi önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződés alapján működteti a tömegközlekedést a 120 ezer lakosú nyírségi nagyvárosban, tavaly több mint 391 millió forintot fordított üzemanyag-vásárlásra. Egy évvel korábban 337 millió forint feletti volt ez az összeg, s a növekedés – az üzemanyagárak emelkedése miatt – csaknem elérte a 16 százalékos mértéket.