A tavalyi év során összesen 542, a környezetre kiható balesetet kezeltek Kínában, vagyis minden egyes napra másfél ilyen ügy jutott – derül ki a pekingi környezetvédelmi minisztérium statisztikáiból.
A regisztrált esetek mintegy 60 százalékban közlekedési balesetek és biztonsági előírások áthágásának következményeként történtek – részletezte a China Daily napilapnak Ling Csiang (Ling Jiang), a minisztérium környezetszennyezést megelőző és szabályzó osztályának igazgatóhelyettese. Csökkenőben van viszont az illegális szennyvízelvezetés és más szennyezéses esetek száma, köszönhetően a hatósági ellenőrzések és előírások szigorításának – tette hozzá Ling. Ez azonban csupán az első apró lépés, a vizek szennyezettsége ugyanis továbbra is súlyos méreteket ölt. A vízkészletek minisztériuma által figyelt fő folyók és tavak vizének mindössze 46 százaléka bizonyul jó minőségűnek. Hivatalos adatok szerint ma több mint 200 millió vidéki lakos, a teljes kínai lakosság 15 százaléka nem jut biztonságos ivóvízhez.
A környezeti balesetek száma mellett hatásuk összköltsége is emelkedik: az emberi áldozatok és egészségügyi károk mellett a környezeti balesetek egyre nagyobb gazdasági terhet rónak a költségvetésre, s ezzel is hátráltatva az ország fejlődését. A minisztérium alá tartozó környezettervezési akadémia a héten megjelent tanulmánya szerint Kína évente GDP-jének mintegy 4 százalékát költi környezeti és ökológiai károk kezelésére. Az összeg 2009-ben 222 milliárd dollárt tett ki, ami 9,2 százalékos emelkedés az előző évhez képest – áll a jelentésben.

Ezen múlt, hogy nem Erdő Péter lett az új pápa, hanem Prevost bíboros