Nem fedezi a Malév-vagyon a cég hiteltartozását

Folyik a Malév február 14-én megkezdett felszámolása, a vagyon feltérképezése és a lehetséges források feltárása.

tt
2012. 02. 29. 16:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az írásban kapott tájékoztató úgy fogalmaz: „a vizsgálatok jelenlegi szakaszában az már bizonyos, hogy a cég vagyona, mint az már korábban is említésre került, várhatóan nem nyújt fedezetet a hitelezői igények teljes körű kielégítésére”.

A március első napjaiban esedékes februári bérkifizetés a Malév munkavállalói számára rendben és határidőre megtörténik – hangsúlyozta a Malév.

Az utasok kárigényeinek rendezése a csődtörvényben meghatározott rend szerint folyik. A felszámoló intézet folyamatosan gyűjti az igényeket, nyilvántartásba veszi, majd ezt követően hitelezői kategóriába rendezi, és erről hivatalos értesítést küld a bejelentőknek. A Malév-jeggyel rendelkező magánszemélyeknek a repülőjegy-vásárlásból, illetve a légi személyszállítási szerződésből eredő igényei – a törvény alapján – a hitelezők kielégítési sorrendjében a negyedik helyen állnak.

A csődtörvény szerint ha a társaság felszámolási vagyona nem fedezi az összes hitelezői igényt, akkor a vagyonból először a felszámolási költséget, majd a zálogjoggal biztosított hitelezői követeléseket, ezt követően pedig a tartásdíj és járadék jellegű követeléseket kell kielégíteni. Az ezután fennmaradó vagyonból – amennyiben ilyen még van – elégítik ki a többi hitelezőt a követeléseik arányában.

A Malév az MTI-nek írásban adott tájékoztatójában emlékeztet arra, hogy a hitelezőknek a felszámolási eljárás kezdetétől számított 40 napon belül kell bejelenteniük a felszámolónak a légitársasággal szembeni követelésüket. A felszámoló a bejelentést nyilvántartásba veszi, majd hitelezői kategóriába sorolja, s erről az eljárásról a hitelezőt minden esetben értesíti.

A felszámolásba került légitársaság ismét felhívja a figyelmet arra, hogy az utazási irodáknál vásárolt repülőjegyek esetében a kárigény benyújtásának határideje március 2., míg a bankkártyával vásárolt repülőjegyek esetében a kártyakibocsátó bank hivatott a vásárlók kárigényét kielégíteni, így ebben az esetben az igényt ide, és nem a légitársasághoz kell benyújtani.

A felszámolás folyamatáról a légitársaság továbbra is rendszeresen tájékoztatást ad honlapján.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.