A lengyel utasokért elsősorban két társaság verseng. Az állam és a nemzeti légitársaság tulajdonában lévő Eurolot, valamint a német OLT Regional tulajdonosához tartozó OLT Express, e két társaságé a belföldi járatok nagy része.
A belföldi repülőjegyek ára 79 zlotynál kezdődik (1 zloty = 69,87 forint). Ebben az árban körülbelül 200 kilométert utazhatunk gyorsvonattal, illetve intercityvel, de ahhoz, hogy például a fővárosból a tengermelléki Gdanskba jussunk, több mint 340 kilométeres utat kell megtennünk. Így vasúttal nem éri meg utazni, mert nemcsak hosszabb, de még drágább is az út.
A nyugati légi piacokhoz képest a lengyel még kezdőnek számít, de a többéves előrejelzések szerint akár évi 30 százalékos fejlődésre is számíthat. A légitársaságok új gépeket vásárolnak, de az infrastruktúra is megújul. Kedvezően hatottak például a lengyel–ukrán rendezésű labdarúgó Európa-bajnokság előkészületei, mert Varsóban és Wroclawban ennek hatására már be is fejezték a felújítási munkálatokat a repülőtéren.
Az Eb kapcsán a vasúti beruházások elsősorban a pályaudvarok felújítására vonatkoznak, míg más téren nem érezhető jelentős változás. Sőt, a helyi összeköttetések hálózata folyamatosan le is épül.

Meglepő fordulat a a Huszti ikrek ügyében, megszólalt a szakértő