A mobil eszközökről sem feledkezik meg a cégek egy része

A nagyvállalatok több mint negyede tervezi, hogy egy éven belül mobil eszközökre is alkalmassá teszi a honlapját.

PR
2012. 04. 05. 9:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eredményeket összefoglaló közlemény szerint így megduplázódik azon cégek száma, amelyek a mobilinternetre is gondot fordítanak. Jelenleg az ilyen szervezetek aránya nagyjából 25 százalék a válaszadók között. Utóbbiak több mint fele az 500 legnagyobb magyar vállalat közé tartozik.

A kutatás szerint egyre több cég használja tudatosan az internetet, s a nagy szervezetek több mint fele foglalkozik már keresőoptimalizálással, vagyis azzal, hogy megfelelő kulcsszavak esetén a honlapja a találatok elejére kerüljön. További 10 százalék egy éven belül tervezi ezt. Szintén a tudatos használat erősödését mutatja, hogy a jelenlegi 45 százalékon felül további 15 százalék kíván önkiszolgáló felületet biztosítani a honlapján az ügyfeleinek.

A felmérés szerint egyelőre inkább a lakossággal kapcsolatban álló cégek nyújtanak ilyen szolgáltatást, de most már szaporodik a hasonló lehetőség az üzleti ügyfelekkel rendelkezők körében is. A kutatás kimutatta azt is, hogy csak a cégek ötöde kommunikál naponta a közösségi médiában, s további tizede legalább hetente; az ennél ritkább megszólalás ezen a csatornán hatástalan.

A cégek nagy része ugyanakkor inkább csak kipipálja ezt a feladatot, olyasfajta megfontolásból, hogy ha a konkurencia fent van a Facebookon, akkor neki is fent kell lennie. Arra már kevésbé törekszenek, hogy a jelenlét valós hozzáadott értéket adjon – mutatnak rá a közleményben. Ahol mégis törődnek azzal, hogy valóban hasznos legyen a megjelenés, ott is inkább csak marketingcélra alkalmazzák az oldalt. Így aztán csak elvétve történik meg, hogy egy cég valós szolgáltatást próbáljon nyújtani a Facebookon, derül ki a közleményből.


A tájékoztatás szerint a közösségi médiában 47 százalékkal vezet a Facebook használata, jelentősen lemaradva, szerepel mögötte 17 százalékkal a LinkedIn és 11 százalékkal a Twitter. A közleményben megjegyzik, hogy az Iwiwről már nincs adat. A felmérést a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége támogatta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.