Az ősszel induló kereskedőháznak kiemelt szerepet szán a kormány abban, hogy a hazai cégek – amelyek eddig inkább nyugatra exportáltak – piacokat szerezhessenek a tőlünk keletre fekvő országokban is, de a programban Észak-Afrika és Latin-Amerika lehetőségeivel is foglalkoznak. Az intézmény, amely az új külgazdasági stratégiába illeszkedik, a hosszú távon exportképes kisvállalkozások partnerkeresését segítené. A kereskedőház a Magyar Külgazdasági Hivatallal (HITA) karöltve gyűjtené össze az exportképes vállalkozásokat és termékeket, és segítené a külföldi vevőkkel a kapcsolattartást. Lényeges, hogy csak azon minőségi termékek, szolgáltatások piacra jutását támogatná az új szervezet, amelyek hosszú távon képesek bekapcsolódni a nemzetközi vérkeringésbe.
A kereskedőház finanszírozásával kapcsolatos döntés még nem született meg, de hamarosan sor kerül rá. A tárca tájékoztatása szerint elsősorban az élelmiszeripar, az információtechnológia és a telekommunikáció, a vegyipar és a környezetvédelmi technika, a gép- és a villamosipari gépek (beleértve azok alkatrészeit is), az építésügy, az infrastruktúra, a vízügy, illetve a szolgáltatások területén látnak esélyt a külpiaci sikerekre.