Az év utolsó két hónapjában adják el a legtöbb gumit

Az autógumik értékesítésében a november-decemberi időszak jelenti a csúcsot, a GfK Hungária piackutató intézet felmérése szerint ebben a két hónapban adják el a gumiabroncsok 37 százalékát Magyarországon.

NT
2012. 06. 19. 16:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nyári gumik értékesítése szempontjából a március-áprilisi időszak számít a csúcsszezonnak, ami ebben az évben is megfigyelhető volt. Igaz, az idén ez az időszak 5 százalékos csökkenést mutat a 2011-es év ugyanezen időszakához képest – közölte kedden a GfK. A piackutató közleménye kitér arra is, hogy az új autókat nyári gumival szerelik, ezért a téli gumik forgalma mindig nagyobb.

Az adatok szerint a teljes piacot vizsgálva a darabonkénti átlagár 21 855 forint, ez 4,4 százalékos drágulást jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva.

A piacon kiélezett a Michelin és a Continental csoport közötti verseny, és egyre inkább felzárkózik a Hankook is: az idén a harmadik helyre került a vizsgálat szerint.

Bár a kutatás prognózisokat nem tartalmaz, várhatóan befolyásolják majd a piaci viszonyokat a júliustól megjelenő, novembertől kötelező energiajelölések. Az év végi elemzésekből derül majd ki az, hogy a gördülő ellenállás, a nedves tapadás vagy a külső zajszint értéke mennyiben lesz meghatározó a gumiválasztásnál – tájékoztatott a GfK.

A GfK Hungária kereskedelem és technológiával foglalkozó területe 2011 óta vizsgálja a gumiabroncsok kiskereskedelmi értékesítését. A kutatás a gumiabroncs kiskereskedők eladási darabszámát, valamint az árat méri fel, és termékszintű információkkal szolgál. Az adatfelvétel kéthavonta, reprezentatív üzleti mintán, Magyarország teljes területén történik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.