A lakossági ügyfelek havidíjai nem változnak, míg a sok hívást bonyolító kis- és középvállalati ügyfelek hívásköltségei nem a használat alapján módosulnak. A változások minden tarifacsomagban érintik az SMS-eket, a mobilinternet díjszabása viszont a telefonadó bevezetése kapcsán nem változik. A közlemény szerint összességében az új adóból fakadó többletköltségeknek csak egy része lesz majd érezhető az ügyfelek számára.
A lakossági számlás ügyfelek havidíja nem változik (kivéve a „Hívás” díjcsomagot használó kisszámú előfizetői kört). Ugyanakkor a számlás előfizetők a telefonszámla végösszegének kismértékű emelkedésére számíthatnak, mivel július 16-tól minden sikeres hívásuk után nettó 1,96 forintnyi kapcsolási díjat fizetnek. A díjtétel független a hívás időtartamától és nem vonatkozik az eddig is díjmentesként hívható számokra, az adományvonalak hívására, valamint a külföldi partnerhálózatokról kezdeményezett roaming hívásokra. Az SMS-ek ára az adó mértékének megfelelően, lakossági ügyfelek esetében nettó 1,96 forinttal nő.
A kártyás tarifacsomagok esetében a telefonadó bevezetése a percdíjak nettó 1,4 forintos emelését teszi szükségessé, valamint minden adóköteles hívás után kapcsolási díjat kell fizetni.
A kis- és középvállalatoknak szóló tarifacsomagoknál a költségnövekedés határozott összegű lesz, és nem a hívások számán vagy hosszán alapul. A Telenor a publikus üzleti tarifacsomagok havi alapdíját átlagosan nettó 265 forinttal emeli, és az első perc számlázása nem másodperc-, hanem percalapon történik a jövőben. Az SMS-ek ára az üzleti tarifacsomagok esetén nettó 2 forinttal nő. A vállalaton belül korlátlan belföldi beszélgetést tartalmazó csomagok esetén a csomagban foglalt percek száma havi ezerre, azaz 16,6 órányi ingyenes beszélgetésre korlátozódik.
A Telenor Magyarország májusban már jelezte, hogy az új adóból fakadó többletterhet kénytelen lesz díjszabásaiban is érvényesíteni.

Mindenki csinálja, pedig rég betiltották: ön tisztában van ezzel a törvénnyel?