Ezzel a lépéssel háborút idézhet elő az EU

Támogatásáról biztosította Kínát az EU által bevezetett szén-dioxid-adó elutasításában az Airbus ügyvezető igazgatója szerdán Pekingben.

NT
2012. 06. 13. 6:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Airbus európai óriásvállalat teljes mértékben osztja Kína álláspontját az Európai Unió által bevezetett díjról – jelentette ki John Leahy. Hozzátette: az uniós rendelkezés, amelyet az üvegházhatást növelő gázok kibocsátásának visszaszorítására vezettek be, módosításra szorul. Kína már több ízben jelezte: elfogadhatatlannak tartja, hogy az EU kiterjeszti gázkibocsátási kereskedelmi rendszerét (ETS) az Európán kívüli légitársaságokra is.

Az EU január elsejétől számolja fel a díjat az uniós repülőtereket használó légitársaságoknak. A fizetés első határideje 2013. április 30. A kínai polgári légügyi hivatal (CAAC) ugyanakkor már februárban megtiltotta az ország légitársaságainak, hogy az EU előírásai szerint díjat fizessenek.

Korábbi hírek arról számoltak be, hogy a konfliktus következményeként a kínai légitársaságoknak fontolóra kell venniük az Airbus-megrendelések visszavonását. A IATA tanácskozásán viszont elhangzott, hogy az Airbus még ebben az évben száz repülőgépet kíván a kínai piacra szállítani.

Kereskedelmi háború jöhet

Tony Tyler, az IATA vezérigazgatója az ENSZ-hez tartozó Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) bevonását javasolta az iparág károsanyag-kibocsátásának csökkentésével összefüggő probléma megoldásához. Mint mondta: az EU lépése nem előremutató, és kereskedelmi háborút idézhet elő.

A kínai légitársaságok az EU által megadott március 31-ei határidőre nem közölték a károsanyag-kibocsátásukra vonatkozó adatokat, és továbbra sem áll szándékukban – közölte Vej Csen-csung (Wei Zhenzhong), a Kínai Légi Szállítási Szövetség főtitkára azután, hogy az EU környezetvédelmi biztosa, Connie Hedegaard kijelentette, ha e hét végéig nem pótolják a mulasztást, „végrehajtó intézkedésekkel” kell szembenézniük.

Az EU-tagállamok ilyen esetben büntetést róhatnak ki, vagy lefoglalhatják a gépet. Vej ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy nem szeretnének olyan helyzetet, amikor a felek kölcsönösen visszatartják egymás repülőgépeit. Szerinte a kínai kormány hasonló arányú válaszintézkedésekre készül, de „szeretnék elkerülni a kereskedelmi kereskedelmi háborút”.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.