Kapósak voltak külföldön a magyar borok

Megkétszerezte nyereségét 2011-ben a bonyhádi székhelyű Danubiana Kft. elsősorban a külföldi értékesítés bővülésének köszönhetően.

BL
2012. 06. 12. 8:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Schmidt Győző ismertetése szerint a borászati cég a 2010-es 8 millió 225 ezer euróval szemben 2011-ben 10 millió 136 ezer euró nettó árbevételt ért el, a kft. nyeresége pedig az egy évvel korábbi 370 ezer euró után 800 ezer euró volt.

Az elsősorban exportra szállító kft. az idén a 2010. évinek megfelelő árbevétellel számol – tette hozzá a cégvezető. Elmondta, ennek elsősorban piaci oka van, a társaság egyik jelentős piacán, Nagy-Britanniában adóemelések miatt esett vissza a forgalmazás, a kanadai piacon pedig az ausztrál borok konkurenciája miatt várható visszaesés. 2011-ben főleg ezen a két piacon nőtt a kft. értékesítése.

A Magyarországon bonyhádi és gyöngyösi telephellyel működő, német tulajdonú Danubiana Kft. évente mintegy 150 ezer mázsa szőlőt vásárol fel, és körülbelül százezer hektoliter bort állít elő. A hazai piacon tavaly egymillió palack bort értékesítettek. A cég az idén nem tervez beruházást – fűzte hozzá Schmidt Győző, aki azt is elmondta, hogy a kft. évi 400 ezer eurót takarít meg azzal, hogy a külföldön értékesített borokat a hazai önköltségi árnál olcsóbban, Németországban palackozzák.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.