A lap hétfői számában kifejtik: a tavalyi magyar EU-elnökség egyik prioritásának tartott Duna-stratégiának központi eleme a hajózhatóság javítása, hogy 2020-ra 20 százalékkal növekedjen a dunai árufuvarozás mértéke.
Magyarország ezt környezetbarát módon kívánja elérni, úgy, hogy a „hajókat igazítsák a Dunához, ne a Dunát a hajókhoz”. Ennek jele a lap szerint, hogy a kormány kezdeményezte az EU-nál a Duna-projekthez rendelkezésre álló 20,7 milliárd forintos uniós forrás felhasználási céljának módosítását kerékpárút-építésre. A lap brüsszeli értesülése szerint azonban az EU ragaszkodni fog a pénz eredeti felhasználási céljához.
Az EU-biztos másfél hete vetette fel a találkozó lehetőségét, miután a Duna menti országok közlekedési minisztereinek – Brüsszel által kezdeményezett – első tanácskozásán egyedüliként Magyarország nem írta alá azt a nyilatkozatot, amely egy sor kötelezettségvállalást tesz a hajózási útvonal használhatóságának biztosítására. A fejlesztési tárcánál a lapnak annyit mondtak: a minisztérium nyitott az egyeztetésre Brüsszellel.

Otthon start: az egész országot megmozgatta a program, Panyi Miklós adatokat közölt
Az Otthon start program már több mint ötvenezer állampolgár felé nyitotta meg a saját tulajdonú ingatlanhoz vezető utat.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!