A vállalat kedden kiadott közleménye szerint az év eleje óta a VW márkából 2,29 millió autót értékesítettek, 9,4 százalékkal többet mint 2011 első öt hónapjában. Csupán áprilisban csökkentek az eladások 3 százalékkal, májusban azonban 9,3 százalékkal emelkedtek.
A pénzügyi válsággal sújtott nyugat-európai piacon – a német belföldi értékesítéseket leszámítva – az év eleje óta a VW eladásai 5,8 százalékkal csökkentek; Németországban a VW a tavalyinál 2,9 százalékkal több autót adott el.
A legnagyobb növekedést a kínai és az észak-amerikai piacon érte el a VW: Kínában 14,7 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 35,7 százalékkal több autót értékesített az idei első öt hónapban, mint tavaly.
A VW vezetősége a wolfsburgi központban és a VWN haszongépjármű-gyártó részleg hannoveri központjában kedden tájékoztatta alkalmazottait a vállalat tervezett átalakításáról: a konkurencia által egyes piacokon támasztott kihívásokra válaszul a VW átszervezi kínai tevékenységét és haszongépjármű üzletágát is.
A konszern a jövőben nagyobb hangsúlyt helyez a hatékonysági és környezetvédelmi szempontokra is. „Ezekkel az intézkedésekkel megfelelő választ adunk a fokozódó követelményekre” – mondta Martin Winterkorn vezérigazgató Wolfsburgban 15 ezer alkalmazott előtt.
Ennyi volt, lemond Berg Dániel a botránya után
