A szervezők PR-cégének hétfői közleménye szerint a programsorozat keretében – a nyár közepén elindított termelői piacon – eddig mintegy 10 000 liter tejterméket és közel 1000 kilogramm háztáji húskészítményt vásároltak a bel- és külföldi érdeklődők. Ez messze felülmúlta az előzetes elvárásokat.
A Vidéki Mustra első hat vásárnapján hosszú sorok álltak a standok előtt. „Az árusok estig szinte a teljes árukészletüket eladták. Ez is mutatja, hogy a fővárosban is igény van a kiváló minőségű, ízletes vidéki termékekre” – idézi a közlemény V. Németh Zsoltot, a Vidékfejlesztési Minisztérium vidékfejlesztésért felelős államtitkárát. V. Németh Zsolt szerint az ingyenes árusítási lehetőséggel a minisztérium kedvet akar csinálni ahhoz, hogy a termelők részt vegyenek a helyi piacokon.
Magyar termék
Tóth Katalin, a Vidékfejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára szombaton elmondta: a szaktárca jogszabály-módosításának köszönhető, hogy tavaly augusztus óta több mint 50 termelői piac nyílt az országban. Az államtitkár hozzátette, az uniós kritikák ellenére nem módosítanak a magyartermék-jelölés feltételein.
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete (FOE) szerint a tudatos fogyasztói döntést segíti elő a magyartermék-rendelet. A FOE úgy véli, fontos, hogy a fogyasztók megfelelő információkkal rendelkezzenek, és ezek birtokában hozhassanak vásárlásuk során tudatos döntést.
A kormány július 19-én fogadta el a magyar termékekre vonatkozó rendeletet. Később Fazekas Sándor azt mondta, a rendelet a szaktárca álláspontja szerint nem ütközik az európai uniós versenyjogba, tudniillik Brüsszelben nem értik a lényegét és a célját. – A magyartermék-rendelet megalkotása miatt vannak ugyan Magyarországnak vitái az unióval, lesznek is még egyeztetések az ügyben, de a vitás kérdések rendezhetők – közölte július 20-án a tárcavezető.