A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer-termékcsoport nyolchavi forgalma mintegy 905 milliárd forintot ért el. Ezen belül az átlagot meghaladó növekedést regisztráltak a piackutatók – a legnagyobb forgalmú húsz élelmiszer közül – a jégkrém, a kávé, a tejföl, a margarin és az ostyaszelet kiskereskedelmi bevételénél.
Mennyiség szempontjából a 10 milliárd forint forgalom feletti kategóriák közül a legnagyobb, 22 százalékos növekedést a vodkánál mérték. A további sorrend: jégkrém (17 százalék), margarin (6 százalék), sör és tejföl (4-4 százalék), sajt, ásványvíz, túró (3-3 százalék), étolaj (2 százalék).
Feljött az észak-keleti régió
Az eladáshelyeket tekintve a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek stabilan őrzik 27 százalékos piaci részesedésüket az értéket alapul véve. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres boltok mutatója 33 százalékról 35-re emelkedett a nyolc hónapos összehasonlításban. A 2500 négyzetméteresnél nagyobb üzlettípus részaránya 30 százalék.
Regionálisan szembetűnő, hogy a Budapestet és Pest megyét magában foglaló központi térség értékben mért piaci részesedése 35 százalékról 34-re csökkent az egyik nyolc hónapos periódusról a másikra. Viszont az észak-keleti régió részaránya 19-ről 20 százalékra emelkedett – olvasható a közleményben.