Kínában készül a legtöbb háztartási gép

Kína a világ legnagyobb háztartásigép-gyártója: az összes televízió 80 százaléka, a mosógépeknek pedig a 40 százaléka származik a kelet-ázsiai országból.

KG
2012. 10. 04. 15:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az újság a kínai háztartási elektronikai berendezések szövetségének statisztikáit idézi, melyekből az derül ki, hogy a világ összes légkondicionáló berendezésének 70 százaléka, összes hűtőgépének pedig kevéssel több mint fele Kínában készül.

A teljes iparági kibocsátás 1,07 ezer milliárd jüant (38 ezer milliárd forint) tett ki tavaly, ami csaknem ötszöröse a tíz évvel ezelőtti értéknek. A háztartási gépek exportja tavaly a 290 milliárd jüant (10,1 ezer milliárd forint) is meghaladta. Kína egy évtizede, 2001-ben lett a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) tagja, ezt követően az exportja és termelése évente két számjegyű, 20 százalék körüli növekedést mutat.

Háztartási gépeivel hódít Kína

Az elmúlt évtizedben a kínai gyártók a termékeik árának alacsonyan tartásával, külföldi versenytársaik felvásárlásával, iparági összeolvadásokkal és innovációval szereztek egyre meghatározóbb piacvezető szerepet maguknak – írja a gazdasági magazin. A versenytársak felvásárlása a következő időszakban új erőre kaphat a világgazdasági helyzet következtében gyengélkedő európai és amerikai cégek problémái miatt – fogalmazott a lapnak Luo Csing-csi iparági szakértő.

A háztartási gépeket gyártó kínai vállalatok a trendek ellenére továbbra is csak kevésbé ismertek a világban és a szűkebb régióban. A TNS piackutató cég egy júniusi, Ázsia tíz országában elvégzett felméréséből kiderül: a térség száz legismertebb márkája közül egyik sem kínai, a 102. helyre a Haier tudott felkerülni, míg a Lenovo a 121. a sorban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.