Októberben 4047 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 15,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az első tíz hónapban pedig 16,2 százalékkal, 43 369-re nőtt az új autók száma – közölte hétfőn a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adataira hivatkozva a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Októberben 843 új kishaszonjármű került forgalomba, 9,7 százalékkal kevesebb, mint 2011 azonos hónapjában. Január-októberben a forgalomba helyezett új kishaszonjárművek száma 5,5 százalékkal 8914-re nőtt.
Szeptemberben és nyáron is szárnyalt a magyar piac
Szeptemberben sorban már a tizenkettedik hónapban zsugorodott az európai autópiac, Magyarországon ezzel szemben még mindig kissé bővültek az eladások – derül ki az európai autógyártók szövetségének (ACEA) kimutatásából.
A nyáron is jól fogytak az autók a magyar piacon. A Magyar Nemzet még júliusban arról számolt be, hogy míg Európában csökkent, addig Magyarországon nőtt az eladott új gépkocsik száma. Növekedési adatainkkal a kontinens élvonalába kerültünk.
Az idén az első tíz hónapban jelentősen, több mint 71 százalékkal esett vissza a forgalomba helyezett buszok száma 2011. január-októberhez képest, a nagyhaszonjárműveké viszont kismértékben – 1,1 százalékkal – nőtt, 3522-re.
Az új autók mellett a motorkerékpárokat is viszik
Motorkerékpárból októberben az előző évinél 13,8 százalékkal többet helyeztek forgalomba, 107 darabot. 2012 első tíz hónapjában 1693 új motort helyeztek forgalomba, ez 6,4 százalékkal kevesebb mint 2011 azonos időszakában.
A Datahouse adatai szerint októberben összességében 6,8, január-októberben pedig 12,4 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett gépjárművek száma.
A piac növekedése meghaladja a 2011. évi szintet
Az MGE előrejelzése szerint az év végére a piac növekedése meghaladja a 2011. évi szintet, és hónapról hónapra pozitív trendet mutatva végül is 10 százalék feletti növekedést fog hozni 2012-ben – hangsúlyozza közleményében az egyesület.
Az MGE hozzáfűzi: az első tíz hónap alapján óvatos örömre ad okot, hogy a trend – kisebb botlásokkal – a kilábalás felé mutat akkor is, ha a volumen még mindig messze alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához a jelenlegi formában elegendő lenne.
70 százalék a céges vásárlás
Az újszemélyautó-értékesítés mintegy 70 százaléka céges vásárlás, így a kereskedelem számára fontos magánvásárlók továbbra sem „kerültek elő” – hívja fel a figyelmet az egyesület. Mivel a céges gépjárműpiac Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert az általuk értékesített volumen nagyon alacsony, sok helyen a heti egy darabot sem éri el.
Szükségesnek és elengedhetetlennek látja az MGE, hogy kedvező, biztonságos finanszírozási termékek kerüljenek a piacra annak érdekében, hogy az értékesítés stabil és jelentősebb növekedésnek indulhasson.
A motorkerékpár piacot pozitívan befolyásolhatja az MGE szerint a 125 köbcentiméter alatti motorok arányának jelentős növekedése, az ezeket támogató kampány, és az, hogy vezethetők „B” kategóriás jogosítvánnyal.