Két nap alatt ritkán válthatunk

Október elsejétől elvileg két munkanap alatt megoldható a számhordozás, ha távközlési szolgáltatót váltunk.

NT
2012. 11. 05. 4:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár elvileg – megfelelően az uniós előírásoknak – október első napja óta hazánkban is a korábbi nyolc nap helyett már két nap alatt válthatnánk számhordozással telefonszolgáltatót, ez a szabály az eddigi tapasztalatok szerint a gyakorlatban alig működik. A Magyar Nemzet  több olvasója is jelezte, hogy igénybe akarták venni a gyorsított ügyintézést, lényegében e lehetőség miatt határozták el magukat a szolgáltatóváltás mellett, ám csalódniuk kellett.

Összeomlott a rendszer

Egyikük – elmondása szerint – az eljárást a Vodafone ügyfélszolgálatán már az új szerződés megkötésével egy időben megindította, ám több nap elteltével sem született eredmény. A társaság ügyfélszolgálatán ezt követően az egész ügymenet újraindítását javasolták, megjegyezve: mivel a számhordozási rendszer összeomlott, ez kilenc napot vesz majd igénybe.

Az üggyel kapcsolatban a lap megkereste a Vodafone sajtóosztályát, ahol közölték: az uniós előírás hazai átvételére meglehetősen rövid határidő állt a rendelkezésükre, ezért a kétnapos váltáshoz szükséges informatikai rendszer élesítés előtti tesztelésére és finomhangolására már nem volt mód. Az eddigi problémák meghatározó része a társaság tapasztalatai szerint abból adódik, hogy a korábbi szolgáltatónál rögzített személyes adatok nem egyeznek az új szerződésben felvettekkel. Elég, ha csak egy igazolvány száma vagy a lakcím változik meg időközben. – Tapasztalva a problémát, komoly erőforrásokat mozgósítottunk az adatkezelés gördülékenységének biztosítása érdekében, így a helyzet a kezdeti nehézségek után normalizálódik – tudatta a cég.

Hirtelen beüzemelés, hosszas finomhangolás

A Vodafone-éval lényegében megegyező tapasztalatokról számolt be a Magyar Nemzetnek a Telenor is. A társaság sajtóosztályán szintén azt emelték ki, hogy hirtelen kellett beüzemelniük az új adatkezelési rendszert, ezért annak finomhangolása még októberben is tartott. A cég igyekezett ugyanakkor megnyugtatni a fogyasztókat, gőzerővel dolgoznak azon, hogy a jogszabály által megkövetelt szolgáltatás fennakadás nélkül elérhető legyen.

A teljes cikket a Magyar Nemzet hétfői számában olvashatják.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.