A Költségvetési Tanács mellékelt, egyhangú véleménye szerint a hitelességére és végrehajthatóságára nézve a grémiumnak nincsenek ellenvetései, a hiány a módosítással is a GDP 3 százaléka alatt tartható. A módosítás az idei költségvetés bevételi főösszegét változatlanul 14 437,12 milliárd forintban, kiadási főösszegét az eredetinél 96 milliárddal több, 15 108,98 milliárd forintban, így hiányát szintén 96 milliárddal magasabban 671,86 milliárd forintban állapítja meg.
Az indoklás szerint a törvény a szabályozási kérdések között rendezi a Kossuth Lajos tér teljes rekonstrukciójához kapcsolódó irányzat módosítását, lehetővé téve ezzel a beruházás megvalósításához rendelkezésre álló források hatékonyabb, egyszerűbb felhasználását és elszámolását.
Továbbá az állami vagyongazdálkodás terén lehetőséget ad arra, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. hatékonyabban tudjon forrást bevonni. Az MNV az államháztartásért felelős miniszter és az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter erre vonatkozó, 2012. évben kiadott engedélye alapján jogosult az állam képviseletében eljárni olyan hitelviszonyt megtestesítő értékpapír kibocsátása során, amelynek kibocsátója az állam, és amely az állam tulajdonában levő pénzügyi eszközhöz kapcsolódik.
Az önkormányzati adósságrendezés biztosítása
A törvény a finanszírozási problémák kezelése során elengedi a fővárosi, megyei kormányhivatalok földhivatala 2011. december 31-ei központi költségvetés javára történő befizetési kötelezettsége tartozását, valamint eltörli a 2010. évi szakmai és informatikai fejlesztési feladatok kapcsán az érintett fenntartó szervezeteket terhelő támogatás-visszafizetési kötelezettséget. Ezeken túl forrást biztosít az üvegházhatású gázok kibocsátási egységeinek értékesítéséből származó bevételek terhére a Zöld Beruházási Program Panel II. konstrukciójának megvalósítására.
Megteremti továbbá a lehetőséget az 5 ezer fő alatti települések és a helyi önkormányzati többcélú kistérségi társulások adósságának teljes körű rendezésére. A kis lélekszámú települések relatíve szétaprózott adósságelemei esetében a konszolidáció célszerű módja az állami támogatásból történő előtörlesztés a hosszadalmasabb és bonyolultabb átvállalási procedúra helyett. Az előtörlesztések elősegítése érdekében szükséges a nagy számú érintett önkormányzat és a hitelezők közötti jogviszonyok alakításának koordinálásában az államnak is részt vállalnia.
3 százalék alatt