Viszik a Ferrarit, mint a cukrot

Rekordszámú értékesítés és rekordbevétel után 7,6 százalékkal nőtt a Ferrari nyeresége az első kilenc hónapban.

NT
2012. 11. 07. 21:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ferrari az első háromnegyed évben értékesítési árbevételét 10 százalékkal, 1,764 milliárd euróra növelte, az eladott autók száma pedig hat százalékkal 5267-re emelkedett. Az adó előtti eredmény 6,9 százalékkal 232,8 millió euróra, a nettó nyereség 7,6 százalékkal 152,4 millió euróra nőtt.

 



A két luxussportkocsi-gyártó, a Ferrari és a Maserati együtt 264 millió euróval járult hozzá az anyavállalat, a Fiat SpA első kilenc havi adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredményéhez. A Ferrari eredményének javulása elsősorban az Egyesült Államokban a 2011 első kilenc havihoz képest 16 százalékkal 1356-ra növekedett eladásainak volt köszönhető. Az amerikai piac adja a Ferrari eladásainak 26 százalékát. A Ferrari második legnagyobb piaca Kína, ahol az idei első kilenc hónapban 566 autót adott el, 7 százalékkal többet, mint tavaly.


Az európai autópiaci forgalom visszaesése nem érintette a luxus sportkocsikat gyártó vállalatot. Eladásai csak belföldi piacán, Olaszországban csökkentek, ahol a luxusautók megemelt adója miatt 238 autót adott el, 49 százalékkal kevesebbet mint tavaly. Nagy-Britanniában azonban 37 százalékkal, Németországban pedig, legnagyobb európai piacán kilenc százalékkal, 534 autóra nőttek eladásai.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.