Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. 143, míg a Magyar Közút Nonprofit Zrt. 751 járművet, önjáró hómarókat, illetve adapterekkel szerelt teherautókat tart készenlétben – erről Schváb Zoltán, az NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkára számolt be a tájékoztatón.
A kereskedelmi gáztárolók 50 százalékra vannak feltöltve, ezt kiegészítik a stratégiai tárolókban lévő készletek, így még a 2009-es télhez hasonló nehéz helyzet sem okoz gondot – jelentette ki Koós Zoltán, a tárca főosztályvezető-helyettese a tájékoztatón.
Megérkezett a tél
Hazánkban szombatra virradóra esett le az első hó. A hétvégi havazás következtében több baleset is történt. Azóta kedden és szerda éjszaka volt részünk komolyabb havazásban.
A villamosenergia-rendszerben a tartalékkapacitások indításához szükséges fűtőanyag rendelkezésre áll. A tartalékkapacitás mennyisége 1300 megawatt. A Paksi Atomerőműben történt célzott biztonsági felülvizsgálat megállapította, hogy a Duna alacsony vízszintje mellett is biztonságos az erőmű működése – tette hozzá a főosztályvezető helyettes.
A közlekedésben is mindenki felkészült a télre
Schváb kiemelte, hogy az ÁAK és a Magyar Közút is napi 24 órában működteti diszpécserszolgálatát, ez utóbbi központja hangolja össze a több megyére kiterjedő feladatokat.
A vasútnál a személykocsik fűtését minden indulás előtt ellenőrzik. A MÁV-Start gondoskodik az utazóközönség tájékoztatásáról, ha az időjárás fennakadást okozna a forgalomban. A Volán-társaságok az időjáráshoz igazodva tartják nyitva fűtött váróhelyiségeiket.
A HungaroControl Repülőtéri Irányító Szolgálat felkészítette munkatársait a téli teendőkre, különösen a rossz látási viszonyok közti eljárásokra.
Az Országos Műszaki Irányító Törzs közvetlen kapcsolatban áll a Nemzeti Közlekedési Hatósággal, és folyamatosan értékelik a hajózási feltételek változását – ismertette a helyettes államtitkár.