A Budapest Airport túltette magát a Malév csődjén

A Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport „viszonylag jól megemésztette” a Malév csődjét.

KG
2013. 01. 15. 14:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A reptér forgalmának több mint egyharmadát kitevő Malév egy évvel ezelőtti csődje súlyos csapás volt a német Hochtief csoporthoz tartozó BA számára, a magyar állami légitársaság kiesésével keletkezett űrt azonban jórészt sikerült kitölteni a diszkont légitársaságok révén. Az utasforgalom így 2012 végére csupán 5-6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól – mondta a Handelsblattnak Jost Lammers, a BA vezérigazgatója.

A hagyományos légitársaságok viszonylag kevés új budapesti járatot indítottak a Malév bedőlése után, a diszkont légitársaság részaránya viszont a 2012 elején regisztrált 26 százalékhoz képest megduplázódott. A Ryanair, vagy éppen a  Wizz Air így már a BA legfontosabb partnerei közé tartozik. A Wizz Air további bővítést is tervez, kapacitását az idén 20 százalékkal növeli – mondta Váradi József, a társaság vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a cég jelenleg is a repülőtér forgalmának nagyjából 30 százalékát adja.

Ugyanakkor a budapesti nemzetközi repülőtér tartósan elveszítette tranzitállomás jellegét, mert a Malévval a teljes forgalom mintegy 20 százalékát kitevő átszálló utasforgalom is elveszett, és ezt nem pótolják a diszkont légitársaságok a hagyományos légitársaságokétól eltérő üzleti modelljükből fakadóan – írta a Handelsblatt.

A BA számításai szerint a Malév-csőd miatt a forgalom a korábban vártnál két-három évvel később indul növekedésnek. A Hochtief azonban így is kitart Budapest mellett. A magyar főváros nemzetközi repülőterének keleti és déli irányban több száz kilométeres körzetben nincs komoly versenytársa. „A kilátások jók” – emelte ki Jost Lammers. A BA vezérigazgatója azzal számol, hogy 2014-től tartósan pozitív lesz a cég eredménye.

A BA azonban több támogatást vár a magyar kormánytól. „Ebben az országban nincsen alapvető és világos légi közlekedési stratégia” – mondta a vezérigazgató. Budapest az egyetlen európai főváros, amelynek repülőterén nincsen szálloda – tette hozzá. A hatóságok „többszöri kérés ellenére” még mindig nem adtak zöld jelzést egy hotelberuházáshoz – mondta Jost Lammers a Handelsblattnak.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.