A hatóság hangsúlyozta: a jelenlegi jogszabályi előírások szerint mielőtt a fogyasztó megkeresi a fogyasztóvédelmi felügyelőséget, az érintett szolgáltatónál kell kérnie panasza kivizsgálását. Ha nem fogadja el a szolgáltató válaszát, akkor célszerű a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni.
Minden bejelentést megvizsgálnak
A fogyasztóvédelmi hatóság arra számít, hogy februárban, illetve azt követően érkeznek majd panaszok, megkeresések a felügyelőségekhez a 10 százalékos rezsicsökkentés ügyében. Minden bejelentést kivizsgálnak, az illetékes felügyelőség megnézi, hogy a jogszabályokban meghatározottakat alkalmazta-e a szolgáltató – hangsúlyozta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
Mindezek mellett a rezsicsökkentéssel kapcsolatos hírek, közlemények továbbítására és kérdések fogadására indított oldalt a Fidesz rezsicsökkentés betartatására szakosodott munkacsoportja a Facebookon. Az ezen a címen elérhető oldalra érkező tapasztalatokat, kérdéseket továbbítják Németh Szilárdnak, a Fidesz parlamenti frakciójának a január 1-jétől hatályos tízszázalékos gáz-, villamosenergia- és távhőárcsökkentést ellenőrző és nyomon követő munkacsoport vezetőjének.
Németh: A számlákon is látszódjon a csökkentés
A munkacsoport működésével kapcsolatban a politikus korábban az MNO-nak azt mondta, az a legfőbb célkitűzés, hogy a kormány által még decemberben három törvényben, tizenegy rendeletben és számos határozatban elindított 10 százalékos áram-, gáz-, valamint távfűtés-árcsökkentés a számlákon is megvalósuljon. Csepel fideszes polgármestere a nagycsaládosokat, a nyugdíjasokat, a civil élet képviselőit, a fogyasztóvédelmi hatóság, valamint a Magyar Energia Hivatal munkatársait keresi meg a munkacsoportban való részvétel kapcsán.