Szélhámosok a kuponos piacon

Különleges vacsoraest átlagos menüvel, több nézőnek eladott ülőhely – ilyen csalódások is előfordultak az interneten jelentős kedvezménnyel vásárolt szolgáltatások esetében.

PR
2013. 02. 11. 4:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pillanatok alatt fejlődött jövedelmező piaccá idehaza az alkalmi vásárlói közösségeket verbuváló vállalkozások internetes kereskedelme. A lakossági spórolásból hasznot hajtó bónuszközvetítők manapság számolatlanul ontják a kedvezményt kínáló ajánlatokat. A kuponnal kereskedő webes cégek arra vállalkoznak, hogy esetenként a szolgáltatónak meghatározott számú vásárlói kört szerveznek be, 30–55 százalékos közvetítői jutalékért cserébe. Tavaly havonta átlagosan százezer magyar háztartásban választották a spórolás kuponos módját, alkalmanként ötezer forintot költve a bónuszokra. Ugyanakkor nem minden esetben elégedettek az akcióvadász vásárlók a világháló nyújtotta jutányos lehetőséggel, s mint arra egyre több példa mutat, ezen a nehezen ellenőrizhető területen jócskán akadnak buktatók, nemritkán a fogyasztó kárára. Az egyik vidéki hotelben például háromnapos, félpanziós ellátást hirdettek a listaárhoz képest fél áron, ingyenes masszázzsal, korlátlan szauna- és fürdőhasználattal.

Az csupán a helyszínen derült ki, hogy a vendégek csak úgy tudják igénybe venni az ingyenes szolgáltatásokat, ha a szállodától független cég által működtetett wellnessrészleg belépődíját minden alkalommal kifizetik. – Ezek tipikusan olyan elrejtett költségek, melyek az akciós áron felül fizetendők ahhoz, hogy a vásárló valóban azt kapja, amit várt – magyarázta a Magyar Nemzetnek Tóth Gábor. A webshop-szakértő hozzátette: egy-egy akció során több ezer forinttal is túl lehet lépni az eredetileg tervezett keretet, ha nem elég körültekintően tájékozódik a vásárló. Tanácsa szerint ha kecsegtető ajánlat érkezik, előbb érdemes érdeklődni az akcióban szereplő szolgáltatónál az ajánlat részleteiről.

Gyakori átverés az is, amikor az akciós szállodai szoba kedvezmény nélkül feltüntetett eredeti ára a nyári főszezonban alkalmazott tarifának felel meg, miközben a kupont csak az olcsóbb utószezonban lehet érvényesíteni. Külföldre szervezett akciós utazásoknál előfordulhat az is, hogy a magyarországi kuponos cég kedvezményesnek tünteti fel a meghirdetett árat, holott a szállás a közvetítő nélkül is ugyanannyiba kerülne. Más példákat is lehet hozni. Sokaknak nem tűnik fel például egy-egy éttermi ajánlat elfogadásakor, hogy a kedvezményes vacsora mellé az italt már teljes áron számítják fel, esetleg pluszpénzbe kerül az akciós menü végén rendelt desszert, illetve lehet, hogy a számla végösszegét szervizdíj is terhelni fogja. Arra is akadt már példa, hogy az előzetesen asztalt foglaló vendég a helyszínre érkezve mégsem kapott helyet, mert a vendéglős előnyben részesítette a teljes áron fizető kuncsaftokat. Ismert olyan eset, amikor egy pizzafutár cég öt órán át várakoztatta az akciós pizzát rendelő vásárlót, miközben törzsvevőit időben kiszolgálta.

A teljes cikket a hétfői Magyar Nemzetben olvashatja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.