Végre jöhetnek a magyar autóbuszok

A közeljövőben túlnyomórészt magyar gyártású, vagy magyar és külföldi kooperációban készülő autóbuszokkal lehet majd közlekedni hazánkban – mondta Fónagy János.

LM
2013. 03. 28. 16:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államtitkár azt követően nyilatkozott, hogy egyeztetést tartott hazai autóbusz-gyártókkal az iparág fejlesztési, együttműködési lehetőségeiről. Jelezte: pár hét múlva megjelennek azok a közbeszerzési pályázatok, amelyek eredményeként a magyarországi Volánok is megújíthatják autóbuszparkjukat.

Elmondta: a magyar autóbuszgyártás a belföldre szükséges 500-600-700 darabos igény mellett ennek a dupláját is képes gyártani, így a jövőben lehetőség lesz arra, hogy a magyar külkereskedők a Magyarországon gyártott buszokkal is megjelenjenek a külpiacokon – fűzte hozzá. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium február közepén közölte: a szolgáltatási színvonal emelése érdekében a felügyelete alá tartozó Volán-társaságok autóbuszainak indokolt cseréje akár évi 300-400 új jármű beszerzését is szükségessé teheti.

Az államtitkár elmondta: a csütörtöki megbeszélésen mind az autóbuszgyártásban érdekelt cégek, mind a megrendelők részt vettek, és képviseltette magát a fejlesztési tárcán kívül a finanszírozást segítő Magyar Fejlesztési Bank, és a Volán-társaságok tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő is. Emellett olyan beszállítók képviselői is jelen voltak, amelyek futóműveket, sebességváltó-műveket, elektronikát, illetve karosszéria-elemeket gyártanak a buszokhoz.

Fónagy János emlékeztetett: beszállítói programot indít hazai kis- és középvállalkozások számára a Volvóval közös buszgyártásához a Rába, amely azt követően, hogy visszakerült magyar többségi tulajdonba, belépett a magyar gazdaság meghatározó szereplői közé.  Az államtitkár kérdésre elmondta: a fővárosban futó buszok átlagéletkora 20 év, a Volán-cégeknél lévő autóbuszok átlagosan 16 évesek.

Fónagy János egy másik kérdésre elmondta: az állami tulajdonú közlekedési vállalatok autóbusz-közbeszerzését a 2013-as költségvetés kerete határozza meg, ennek alapján az állami cégeknél 300-400 busz beszerzésére nyílik lehetőség.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.