Óriási vasútfejlesztések kezdődnek

Csütörtöki ülésén elfogadta a Balaton körüljárhatóságának és vasúti megközelíthetőségének megvalósíthatósági tanulmányát a Balaton Fejlesztési Tanács.

NT
2013. 09. 26. 21:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dorner Lajos, a BFT szakértője (a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke) a mintegy 15 évesre becsült fejlesztési program részleteiről elmondta, a kiemelt üdülőkörzet elavult vasúthálózatának fejlesztését nem egy óriásprojektként, hanem szakaszolva kívánják végrehajtani. A programot a Balaton déli partjának vasúthálózat-rekonstrukciójával kezdik, amit annak rossz állapota mellett az is indokol, hogy nemzetközi tranzitútvonalról lévén szó könnyebb uniós támogatást szerezni hozzá.

Idén nyáron a Balaton északi partjának vasúti közlekedése többször összeomlott, nem a pálya, hanem a dízelüzemű járművek állapota miatt, ezért a szakemberek a korábbi álláspontjukat felülbírálva úgy döntöttek, a program részeként villamosításra javasolják az északi parti vasútvonalat, ami egybe vág a MÁV terveivel is.

A projekt fontos eleme lesz a Balaton vasúti körüljárhatóságának biztosítása is. Jelenleg a dél partról csak Székesfehérváron át lehet eljutni kelet felől az északi partra. A kérdés megoldására két megoldás kínálkozik, amelyek közül a szakemberek a drágább, de jóval rövidebb menetidőt igénylő verziót támogatják. Ez egy új összekötőszakasz megépítése lenne Balatonaliga és Balatonakarattya között. (Az olcsóbb, de menetidőben nem versenyképes verzió a Lepsény–Csajág közötti szakasz újra üzembe állítása lenne.)

Az új beruházásokkal kapcsolatban elhangzottak szerint 2015-ig megvalósulhat a déli part teljes vasúthosszának rekonstrukciója, amellyel 20-30 perccel rövidebb lesz a menetidő Lepsény–Balatonszentgyörgy között és biztonságosabban lehet tartani majd a menetrendet. A fejlesztések során kiemelt figyelmet fordítanak a közlekedésbiztonsági helyzet javítására, az illegális átjárók megszüntetésére, valamint az önkormányzati igényeknek megfelelő újabb átjárók létesítésére.

A BFT ülésen felvetődött, hogy néhány vasútállomás fejlesztését előbbre kellene hozni, de ezek kivitelezésére reális lehetőség csak a későbbi ütemekben nyílik majd.

A BFT megállapodást kötött a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-vel a megvalósíthatósági tanulmány elkészítéséről. Ennek értelmében volt szükség a BFT hozzájárulására a program beindításához, amelyet a tanács a csütörtöki ülésén egyhangú szavazattal megadott.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője az MTI megkeresésére elmondta, a Balaton délparti vasútvonalának rekonstrukciója kellően előkészített. A Lepsény–Szántód (Kőröshegy) közötti szakasz fejlesztéseinek kivitelezésére már kiírták a pályázatot, jelenleg az árajánlat bekérésénél tartanak, míg a Szántód–Balatonszentgyörgy szakasz megépítésére várhatóan – kormánydöntéstől függően – októberben jelenik meg a kiírás.

A Budapest–Székesfehérvár közötti fejlesztések, valamint a balatoni fejlesztések első ütemének megvalósulásával 45-50 perccel rövidülhet a vonatok menetideje a főváros és Siófok között 2015-re – mondta a kommunikációs vezető.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.