Németh Lászlóné a G7 című gazdasági műsorban arról is beszélt, hogy az áramszolgáltatásban az állami tulajdonú MVM Magyar Villamos Művek Zrt. szerepe erősödni fog, de az MVM-nek is nonprofit módon kell majd szolgáltatnia a lakosságnak. Az önkormányzatok terheinek átvállalásáról szólva a miniszter elmondta, hogy 19 esetben már sikerrel járt a PPP-szerződések kiváltása.
Az energiaárakkal kapcsolatban kijelentette: a kormány szeretné biztosítani a lakosság számára, hogy az eddig megtett és az eddig bejelentett rezsicsökkentő lépések egy kiszámítható és hosszú folyamatban változatlanul megmaradjanak. A közművekre készülő szabályozás adja meg a törvényi keretet a lakosság biztonságához – mondta.
Orbán Viktor miniszterelnök és Johannes Teyssen, az E.ON elnök-vezérigazgatója 2012. november 30-án írt alá szándéknyilatkozatot az E.ON csoport magyarországi földgázipari érdekeltségeinek az MVM-re történő átruházásáról.
A miniszterelnök sajtófőnöke, Havasi Bertalan akkor kiemelte: Magyarország energiapolitikájában a tartós ellátásbiztonság megteremtésére törekszik, ennek megfelelően érdekelt abban, hogy az állami MVM csoport révén tevékenységét a földgáz-kereskedelem területén bővítse és a földgáztárolás területére is kiterjessze.
Az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. 2013. március 28-án írta alá az E.ON magyarországi földgázipari érdekeltségeinek megvásárlásáról szóló megállapodást. A cég közgyűlése a szerződés megkötése előtt jóváhagyta a parafált dokumentumot, amelynek értelmében a vételár megközelítőleg 870 millió euró.
A parlament szeptember 24-én módosította az idei költségvetést, melyre egyebek között az E.ON magyarországi gázüzletágának megvásárlása miatt volt szükség.
Az E.ON gázkészletének megvásárlásávaltovábbcsökkenhet ősszel és jövő tavasszal a rezsi. Erről egy neve elhallgatását kérő szakember nyilatkozott korábban a Magyar Nemzetnek. Mint mondta, az állam több milliárd köbméter párnagázhoz jut a német energetikai cég magyarországi leányvállalatának megvásárlásával. A Fidesz-frakció szerint a földgázipari érdekeltségek visszavásárlása garantálja a magyar emberek szociális és energiabiztonságát, és több lehetőséget ad a kormánynak arra, hogy beleszólhasson a lakosság gázellátását érintő kérdésekbe.
Németh Lászlóné közölte: újabb változásokra nem lesz szükség a kormány energiapolitikájában, a szolgáltatókkal a megvásárlásukról megkezdett tárgyalások meghatározzák az irányt. Jelenleg hat-hét közműcég tulajdonosával tárgyalnak a visszavásárlásról, az év végéig már több részletet lehet majd erről megtudni – tette hozzá a nemzeti fejlesztési miniszter.
Az önkormányzatok adósságának átvállalásával kapcsolatban a miniszter kifejtette: még vannak további lépések, amelyekkel segíteni lehet az önkormányzatokat, ilyen a költségvetésüket nagyon megterhelő PPP (Puplic Private Partnership) típusú szerződések megszüntetése. Az erre vonatkozó tárgyalások már megkezdődtek, és 19 esetben már sikerrel járt a kormány. Ennek eredményeként tornatermek, uszodák kerültek vissza az önkormányzatok tulajdonába.
A miniszter hozzátette: ezzel források szabadulnak fel az önkormányzatoknál, ami lehetővé teszi, hogy a következő uniós tervezési ciklusban újabb fejlesztésekkel tudjanak kalkulálni. A közlekedésfejlesztési programokról elmondta: a Közlekedés Operatív Program keretéből még elkölthető mintegy 450 milliárd forint jelentős részére már kiírták a közbeszerzést, és amennyiben ezek az eljárások sikerrel zárulnak, akkor az év végéig le lehet kötni ezt az összeget szerződésekkel.
Beszélt arról is, hogy a következő uniós költségvetési periódusban a kötöttpályás közlekedés fejlesztése kap prioritást az EU részéről is. Emellett a miniszter fontos feladatnak tartja a három és négy számjegyű utak felújítását is. Az e-útdíjjal kapcsolatos kérdésre Németh Lászlóné kifejtette: figyelembe véve azt a 38,5 milliárd forintot, ami az eltelt néhány hónap alatt befolyt, vitathatatlan, hogy szükséges volt a rendszer bevezetése.
Hozzátette: az eddigi mérések alapján beigazolódott az a várakozás, hogy az útdíj legalább fele külföldi fuvarozóktól folyik be. Véleménye szerint egy eltelt teljes negyedév adatai után lehet majd következtetéseket levonni és lépéseket tenni például arra vonatkozóan, hogy milyen útszakaszokat lehet még bekapcsolni a rendszerbe.
A Sólyom Airways légitársasággal kapcsolatban úgy nyilatkozott: véleménye szerint szükség van egy hazai tulajdonú légitársaságra. Hozzátette, hogy a Sólyom Airways részletes terveit egyelőre nem ismerik, az majd az engedélyeztetési procedúra során fog kiderülni.