E-útdíj: a tervek szerint alakulnak a bevételek

Az e-útdíjból szerdáig 63,5 milliárd folyt be, a bevétel az év végére eléri a tervezett 75 milliárd forintot.

PR
2013. 11. 21. 13:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jövő évi díjbevétel a tervezett 150 milliárd forintot 10-15 milliárd forinttal is meghaladhatja a javuló ellenőrzések miatt – válaszolta az államtitkár a konferencia szünetében tartott sajtótájékoztatón az MTI kérdésére. Hozzátette: a beruházási költség viszont belül marad a 42 milliárd forinton, és ez már tartalmazza az ellenőrzésre a rendőrségnek biztosított forrást is.

A kifizetett útdíj fele-fele arányban oszlik meg a külföldi és a belföldi fuvarozók között. A külföldiek közül 40 százalékkal a román fuvarozók vezetnek, a sorban a lengyel, a bolgár és a szlovák kamionok következnek. A befolyt e-útdíj 80 százalékát fizették a négytengelyes járművek. A bevétel nagy része az M1–M5-ös autópályákról származik. Ugyanakkor az M6-os autópályáról kisebb a bevétel, mint a 86-os útról, amelyre a kezdeti ausztriai átterelődés miatt visszatért a teherforgalom – ismertette az adatokat az államtitkár.

Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke arról számolt be, hogy mára már megnyugodtak a kedélyek a használatarányos útdíj bevezetése miatt. Az útdíjat megelőlegező kedvezményes forgóeszközhitel bevezetése késett, csak augusztus 20-tól vehető igénybe. A szakma 6,5-7 milliárd forint hitellel kalkulált, a tény az, hogy 100 cég 1200 jármű után 1,1 milliárd forint hitelt igényelt.

Az elnök adatai szerint – a tervezettel szemben – nem a kamionokba szerelt fedélzeti egységek által mért, hanem a viszonylati jegyből származó e-útdíj-bevétel a nagyobb. A szeptember végi adatok szerint a viszonylati jegyekből 30,8 milliárd, míg a fedélzeti egységekből 23,6 milliárd forint bevétel származott. Hosszabb távon azonban a fedélzeti egységek dominálnak majd.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a tavaly megalkotott egységes közösségi közlekedési törvényt emelte ki előadásában. A verseny a közösségi és az egyéni közlekedés között zajlik, az előbbinél pedig előnyt élvez a kötöttpályás közlekedés – mondta.

A közösségi közlekedés működtetése tavaly mintegy 550 milliárd forintba került, ebből 350 milliárd volt a költségvetési kiadás, a többi a jegyárbevételből származott. Az ágazat 150 ezer embernek ad munkát, ez 33 ezer autóbusz- és 3200 vasúti járatot jelent – tette hozzá az államtitkár.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.