Fazekas: A magyar ember is tud úgy termelni, mint a német

A mezőgazdaság hatalmas lehetőségeivel a nemzet fenntartó erejét adja – mondta a vidékfejlesztési miniszter.

MD
2013. 11. 26. 21:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakpolitikus rámutatott: az agrárszféra megerősítése érdekében általános lépésként vissza kellett szerezni az állam mozgásterét, csökkenteni az államadósságot, megszabadítani a településeket a fejlesztéseket bénító pénzügyi terhektől, a rezsicsökkentéssel pedig mérsékelni az emberek kiadásait. Jogszabályok sora született a GMO-mentességért, a föld védelméért, az egységes agrárkamara létrehozásáért, a hungarikumnak számító értékekért, valamint a magyar termékekért – hívta fel a figyelmet Fazekas Sándor.

A miniszter előadásában szólt arról, hogy a korábbi hazai agrárpolitikák általában a termelés oldaláról közelítették meg a mezőgazdaságot. „A magyar ember tud termelni úgy, mint egy német, olasz vagy holland, legfeljebb nehezebb körülmények között, kevesebb pénzért, de versenyképesen. A fő probléma azonban az eladás, az értékesítés, a piac” – húzta alá.

Rámutatott: a külső piacokon rendkívül szervezett termelői csoportosulások vannak, a kereskedők szinte kizárólag csak saját országuk termelőitől hajlandók vásárolni. Példaként említette az orosz piacot, ahol korábban a magyar termelők, termékfeldolgozók és exportőrök magukra hagyva küszködtek, és folyamatosan veszítették el pozícióikat. Mára a keleti piacokon sikerült előbbre lépni, így a rendkívül igényes és azonnal fizetőképes orosz piacon 20 százalékos növekedést tudtunk elérni, és fejlődés jellemző az arab piacra is – tette hozzá.

A miniszter felidézte, hogy a piacszerzésért indított intézkedéssorozat keretében a kistermelők előtt a közvetlen értékesítéssel megnyitották a hazai élelmiszerpiacot, így részesedési arányuk azóta a korábbi 8 százalékról 12 százalékra nőtt. A belső piacon a nagy kereskedői láncokkal is sikerült megállapodni a magyar termékek arányának növeléséről, amely így két év alatt, 2010 és 2012 között 70-ről 75 százalékra emelkedett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.