Fazekas: A magyar ember is tud úgy termelni, mint a német

A mezőgazdaság hatalmas lehetőségeivel a nemzet fenntartó erejét adja – mondta a vidékfejlesztési miniszter.

MD
2013. 11. 26. 21:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakpolitikus rámutatott: az agrárszféra megerősítése érdekében általános lépésként vissza kellett szerezni az állam mozgásterét, csökkenteni az államadósságot, megszabadítani a településeket a fejlesztéseket bénító pénzügyi terhektől, a rezsicsökkentéssel pedig mérsékelni az emberek kiadásait. Jogszabályok sora született a GMO-mentességért, a föld védelméért, az egységes agrárkamara létrehozásáért, a hungarikumnak számító értékekért, valamint a magyar termékekért – hívta fel a figyelmet Fazekas Sándor.

A miniszter előadásában szólt arról, hogy a korábbi hazai agrárpolitikák általában a termelés oldaláról közelítették meg a mezőgazdaságot. „A magyar ember tud termelni úgy, mint egy német, olasz vagy holland, legfeljebb nehezebb körülmények között, kevesebb pénzért, de versenyképesen. A fő probléma azonban az eladás, az értékesítés, a piac” – húzta alá.

Rámutatott: a külső piacokon rendkívül szervezett termelői csoportosulások vannak, a kereskedők szinte kizárólag csak saját országuk termelőitől hajlandók vásárolni. Példaként említette az orosz piacot, ahol korábban a magyar termelők, termékfeldolgozók és exportőrök magukra hagyva küszködtek, és folyamatosan veszítették el pozícióikat. Mára a keleti piacokon sikerült előbbre lépni, így a rendkívül igényes és azonnal fizetőképes orosz piacon 20 százalékos növekedést tudtunk elérni, és fejlődés jellemző az arab piacra is – tette hozzá.

A miniszter felidézte, hogy a piacszerzésért indított intézkedéssorozat keretében a kistermelők előtt a közvetlen értékesítéssel megnyitották a hazai élelmiszerpiacot, így részesedési arányuk azóta a korábbi 8 százalékról 12 százalékra nőtt. A belső piacon a nagy kereskedői láncokkal is sikerült megállapodni a magyar termékek arányának növeléséről, amely így két év alatt, 2010 és 2012 között 70-ről 75 százalékra emelkedett.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.