Mindenki számára ismerős fogalom az energiahatékonyság és az energiatudatosság. De mit is jelentenek ezek a kifejezések? És hogyan tudnak a költségeik csökkentésére kényszerülő vállalkozások akár a villanyszámlák felülvizsgálatával is spórolni? Milyen megoldásokat kínál az MVM Partner Zrt.?
Az energiahatékonyságot az egy főre jutó energiafelhasználás adja meg. Ez érték tekintetében Magyarországon egyelőre lemaradás tapasztalható Nyugat-Európához képest.
A hazai kis- és középvállalkozások sok esetben elavult rendszereket használnak, amelyek energiafelhasználása sokkal nagyobb, mint korszerű társaiké. Vagyis a pékségben a kemence sokkal lassabban és több áramot felvéve melegszik fel üzemi hőmérsékletre, az irodában a légkondicionálás és a fűtés nem megfelelően van kiépítve, a hűtőházban korszerűtlen a szigetelés. Ezt felismerni energiatudatosság, tenni ellene energiahatékonyság.
Energiahatékonyságról akkor beszélhetünk, amikor energiafogyasztásunkat felülvizsgáljuk, és a felhasználási módot is tudatosan kalkulálva határozzuk meg. De mindez több puszta számításnál: szemléletmód, miszerint tudjuk, hogy környezetünket óvnunk kell, tudjuk, hogy a jövő nemzedékeinek is esélyt kell adnunk a teljes életre.
Magyarországon még nem terjedt el az üzleti élet szereplőinek körében, hogy a szabad energiakereskedő-választásnak köszönhetően minden üzleti és intézményi felhasználónak lehetősége van arra, hogy a piacon elérhető legkedvezőbb feltételekkel jusson energiához, így jelentősen csökkentheti az energiafelhasználásra fordított kiadásait. Az energiakereskedő megválasztásán túl mind a kkv-k, mind a nagyvállalatok élhetnek a különböző energetikai cégek által kínált lehetőséggel: szakmai tanácsadást és komplex szolgáltatási csomagokat vehetnek igénybe energiaköltségeik csökkentése érdekében.
A gazdasági válság minden piaci szereplőt a kiadások mérséklésére kényszerít, így komoly előnyt jelenthet a piacon, ha egy vállalat az energiafelhasználásra fordított költségeket érzékelhető mértékben tudja csökkenteni.