Így növelhető a kkv-k exportja

A kormány több intézkedést hozott annak érdekében, hogy segítse a magyar kis- és közepes cégek exportját.

BL
2013. 12. 10. 16:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szijjártó Péter emlékeztetett arra, hogy a kkv-k külpiaci támogatására a kormány létrehozta a Nemzeti Kereskedőház Zrt.-t, külföldön sorra alakulnak a magyar kereskedőházak, a Külpiaci siker programban pedig szakértőkkel, beszállítói fejlesztési programmal segítik a cégeket.

A cégek külpiaci támogatásának újabb eszköze lehet a Nemzeti Külgazdasági Hivatal által működtetett Enterprise Europe Network (EEN) magyarországi hálózata, amelynek keretében nemzetközi innovációs és partnerkereső szolgáltatást nyújtanak a hazai kis- és középvállalkozásoknak – emelte ki Szijjártó Péter.

Elmondta: Magyarországon a kis- és középvállalkozások foglalkoztatják jelenleg a munkavállalók 75 százalékát, és 23 százalékkal részesülnek az exportból, ez azt jelenti, hogy a kkv-exportban óriási tartalék van a magyar gazdasági növekedés szempontjából.

Az államtitkár kiemelte: az elmúlt két évben a magyar cégek eredményesen használták az EEN-szolgáltatást, amit mutat, hogy Magyarország az 53 EEN-tagországból a 10. legeredményesebb volt a nemzetközi partnerkeresés tekintetében, 174 nemzetközi kapcsolatot tudtak felépíteni.

Szijjártó Péter szerint a világ legnagyobb vállalkozásfejlesztési hálózatának segítségével még tovább lehet növelni a hazai kis- és középvállalkozások exportsikereit. Ennek érdekében hét követet neveztek ki régiónként, akik jó példát mutatnak be a sikeres nemzetközi együttműködésre az EEN-en keresztül.

Az államtitkár szólt arról, a magyar külgazdasági stratégia célja, hogy a magyar exportot két lábra állítsák. A magyar export szerkezete korábban alapvetően egy lábon állt, a kivitel négyötöde az Európai Unióba irányult, döntő részét a nemzetközi vállalatok bonyolították le. A stratégiában megfogalmazták: 2018-ig el kell érni, hogy a magyar export legalább egyharmada Európán kívülre irányuljon. Jelenleg Európán kívülre a magyar export 12 százaléka megy, ezt kell 33 százalékra növelni 2018-ra. Biztató jel, hogy Oroszországba a magyar export az év első felében 11 százalékkal nőtt, az arab országok irányába 8 százalékkal bővült.

A HITA tájékoztatása az idén az EEN konzorcium követévé választották az ATEKNEA Solutions Hungary Kft.-t, a Pharmacoidea Kft.-t, a MOTE Kft.-t, az Attrecto Zrt.-t, a KERKO MÉDIA Kft.-t és a Kreatív Ipari Klasztert, a Pannon Guard Biztonsági Szolgáltató Zrt.-t, valamint a Karlwood Kft.-t. Az EEN-követek rendszeresen részt vesznek rendezvényeken, ahol az Enterprise Europe Network szolgáltatásainak sikerességéről tartanak előadást, valamint médiaszerepléseket vállalnak, ahol a hálózat tevékenységét népszerűsítik.

Az Enterprise Europe Network az Európai Bizottság egyetlen vállalkozásfejlesztési hálózata, amely az európai uniós tagállamokon kívül 25 további országban van jelen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.