Így növelhető a kkv-k exportja

A kormány több intézkedést hozott annak érdekében, hogy segítse a magyar kis- és közepes cégek exportját.

BL
2013. 12. 10. 16:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szijjártó Péter emlékeztetett arra, hogy a kkv-k külpiaci támogatására a kormány létrehozta a Nemzeti Kereskedőház Zrt.-t, külföldön sorra alakulnak a magyar kereskedőházak, a Külpiaci siker programban pedig szakértőkkel, beszállítói fejlesztési programmal segítik a cégeket.

A cégek külpiaci támogatásának újabb eszköze lehet a Nemzeti Külgazdasági Hivatal által működtetett Enterprise Europe Network (EEN) magyarországi hálózata, amelynek keretében nemzetközi innovációs és partnerkereső szolgáltatást nyújtanak a hazai kis- és középvállalkozásoknak – emelte ki Szijjártó Péter.

Elmondta: Magyarországon a kis- és középvállalkozások foglalkoztatják jelenleg a munkavállalók 75 százalékát, és 23 százalékkal részesülnek az exportból, ez azt jelenti, hogy a kkv-exportban óriási tartalék van a magyar gazdasági növekedés szempontjából.

Az államtitkár kiemelte: az elmúlt két évben a magyar cégek eredményesen használták az EEN-szolgáltatást, amit mutat, hogy Magyarország az 53 EEN-tagországból a 10. legeredményesebb volt a nemzetközi partnerkeresés tekintetében, 174 nemzetközi kapcsolatot tudtak felépíteni.

Szijjártó Péter szerint a világ legnagyobb vállalkozásfejlesztési hálózatának segítségével még tovább lehet növelni a hazai kis- és középvállalkozások exportsikereit. Ennek érdekében hét követet neveztek ki régiónként, akik jó példát mutatnak be a sikeres nemzetközi együttműködésre az EEN-en keresztül.

Az államtitkár szólt arról, a magyar külgazdasági stratégia célja, hogy a magyar exportot két lábra állítsák. A magyar export szerkezete korábban alapvetően egy lábon állt, a kivitel négyötöde az Európai Unióba irányult, döntő részét a nemzetközi vállalatok bonyolították le. A stratégiában megfogalmazták: 2018-ig el kell érni, hogy a magyar export legalább egyharmada Európán kívülre irányuljon. Jelenleg Európán kívülre a magyar export 12 százaléka megy, ezt kell 33 százalékra növelni 2018-ra. Biztató jel, hogy Oroszországba a magyar export az év első felében 11 százalékkal nőtt, az arab országok irányába 8 százalékkal bővült.

A HITA tájékoztatása az idén az EEN konzorcium követévé választották az ATEKNEA Solutions Hungary Kft.-t, a Pharmacoidea Kft.-t, a MOTE Kft.-t, az Attrecto Zrt.-t, a KERKO MÉDIA Kft.-t és a Kreatív Ipari Klasztert, a Pannon Guard Biztonsági Szolgáltató Zrt.-t, valamint a Karlwood Kft.-t. Az EEN-követek rendszeresen részt vesznek rendezvényeken, ahol az Enterprise Europe Network szolgáltatásainak sikerességéről tartanak előadást, valamint médiaszerepléseket vállalnak, ahol a hálózat tevékenységét népszerűsítik.

Az Enterprise Europe Network az Európai Bizottság egyetlen vállalkozásfejlesztési hálózata, amely az európai uniós tagállamokon kívül 25 további országban van jelen.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.