Vették a lapostévét a magyarok, mint a cukrot

Jó sok pénz ment el tévékre, tabletekre és digitális beltéri egységekre tavaly decemberben.

LR
2014. 02. 18. 12:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A teljes negyedéves értékesítési összforgalom 157 milliárd forintot tett ki, az irodatechnikai szektor kivételével növekedés volt a műszaki cikk szektorban – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet az MTI-vel kedden. Az elmúlt év negyedik negyedéve a hazai szórakoztató elektronikai piacon pozitívan zárult: az értékesítési összforgalom a mért kategóriákban 31,2 százalékkal nőtt. A növekedés fő mozgatórugóját egyrészt a nagyobb képernyő-átmérőjű LCD-kijelzős lapos tévék, másrészt a korábbi évek forgalmának többszörösét hozó digitális beltéri egységek adták. A fejlődés hátterében az analóg földfelszíni televíziósugárzás 2013-ban történt leállítása állhatott, de a karácsony is szerepet játszott az eredmények alakulásában. A hagyományos audio és video termékcsoportok (otthoni audio és házimozi, DVD/BluRay lejátszó/felvevő, videokamera, hordozható MP3/MP4 lejátszók) hasonlóan a tavalyi évhez, továbbra is visszaesést könyvelhettek el.

A közlemény szerint a háztartási kisgép szektor 12,7 milliárdos bevételével 29,7 százalékos növekedést ért el 2013 negyedik negyedévében az előző év azonos időszakához képest. A nagy növekedés elsősorban a konyhai szegmensnek köszönhető. Az információs technológia szektor 16,7 százalékos értékalapú növekedést mutatott 2013 negyedik negyedévében az előző év azonos időszakához képest.

A pozitív eredmény elérésében a legnagyobb szerepet a tabletek játszották, de erősödést mutatott a notebookok, billentyűzetek és e-könyv-olvasók termékcsoportja is. A háztartási nagygép szektor 8,4 százalékos növekedést ért el a negyedik negyedévben az előző év utolsó negyedévéhez képest. A húzókategóriák elsősorban a mikrohullámú sütők, mosogatógépek és a mosógépek voltak. A szárítógépek folytatták a szárnyalást, de mivel ez a legkisebb kategória, súlya alig befolyásolja a teljes szektor növekedését – közölték.

A telekommunikációs szektor – az elmúlt negyedévekhez hasonlóan – 2013 utolsó negyedévében is pozitív eredményt ért el, vagyis a teljes eladási érték 2 százalékkal növekedett a 2012. év azonos időszakához képest. Ezt az adatot torzítja a hagyományos telefonok forgalmának visszaesése. A szektor gerincét már az okostelefonok adják, amelyek eladása értékben számítva közel 20 százalékkal nőtt 2012. negyedik negyedévéhez képest – közölte a GfK. A fotó szektor 1 százalékkal magasabb értékesítési forgalmat jelzett 2013. negyedik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Elsősorban a digitális tükörreflexes készülékszegmens (D-SLR) hajtotta a növekedést. Az elmúlt év negyedik negyedévében az irodatechnikai hardverek és kellékanyagok piaca kismértékű visszaesést mutatott: az értékesítési összforgalom 1,7 százalékkal volt kevesebb az előző év azonos időszakához képest.

A közlemény idézi Sztupár Andreát, a GfK country menedzserét, aki elmondta: a tartós fogyasztási cikkek piaca a gazdasági válság éveiben mért összforgalmat már felülmúlta, de a 2008-as válság előtti bevételi szintet még nem érte el. A tavalyi negyedik negyedév sikere a karácsonynak volt köszönhető, ami kiemelkedően magas forgalmat hozott – fejtette ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.