Gyorsítósávban a MÁV

A fejlesztések eredményeként számos járat menetideje csökken a közeljövőben.

2014. 03. 13. 4:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Országszerte több ponton épül  a vasúti pálya. Van, ahol uniós pénzből teljes korszerűsítést végeznek, és így 160 km/órás sebességgel roboghatnak majd a vonatok, míg hazai forrásból arra költenek, hogy bizonyos csomópontokon gyorsuljon az áthaladás. A pályafelújítások és -építések a vágányzárak miatt most még bosszúságot okoznak az utasoknak, de ha befejeződnek a munkálatok, akkor gördülékenyebb lesz a forgalom.

A Magyar Nemzet birtokába került menetrendi koncepció szerint a Dunántúlon több viszonylaton kedvezőbb menetidőt érhetnek el a vonatok, mint most, ha mindenütt elkészülnek a tervbe vett fejlesztések. A MÁV-Start és az osztrák szövetségi vasút közösen működtetett RailJet vonatai ma is csaknem annyi idő alatt érnek Bécsbe, mint az autópályán közlekedő személyautók. Ha törlik a menetrendből a határátkelőre iktatott megállást – ma erre azért van szükség, mert itt veszi át a szomszédos ország személyzete a vonat irányítását –, és átadják a bécsi főpályaudvart, a menetidő háromnegyed órával csökken.

További perceket takaríthatnak meg a Biatorbágy–Tata szakasz teljes felújításával. A Veszprém–Ajka szakaszon vasúti hidak felújítását tervezik. Ennek következtében itt félóra alatt áthaladhatnak majd a vonatok, ez pedig azt eredményezi majd, hogy a zalaegerszegi gyorsvonatok 22, a szombathelyiek 17 perccel rövidebb idő alatt érnek célba. Örülhetnek majd a Balaton felé utazók, ha elkészül a Lepsény–Balatonszentgyörgy szakasz felújítása, mert Budapestről Keszthelyre 27, Nagykanizsára 28 perccel rövidül a menetidő. A Kelenföld–Pécs vonalon szakaszonként második vágány építésével, és a lassújelek (sebességkorlátozás) megszüntetésével negyedórával kevesebb idő kell az utazáshoz.

A Csorna–Porpác szakasz villamosítása eredményeként, illetve a 160 kilométeres sebességre képes motorvonatok beállításával Szombathelyre 24 perccel rövidebb idő alatt érhet a pesti vonat. Kelet-Magyarországon is több pályafelújítási munka gyorsítja majd a vonatok közlekedését. A Rákos–Miskolc–Nyíregyháza és a Nagykáta– Újszász szakaszokon helyreállítják az eredeti pályasebességet. A Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest között 100 km/óra, onnan Vácig 120 km/óra sebességű pályát alakítanak ki.

További részletek a Magyar Nemzet csütörtöki számában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.