Országszerte több ponton épül a vasúti pálya. Van, ahol uniós pénzből teljes korszerűsítést végeznek, és így 160 km/órás sebességgel roboghatnak majd a vonatok, míg hazai forrásból arra költenek, hogy bizonyos csomópontokon gyorsuljon az áthaladás. A pályafelújítások és -építések a vágányzárak miatt most még bosszúságot okoznak az utasoknak, de ha befejeződnek a munkálatok, akkor gördülékenyebb lesz a forgalom.
A Magyar Nemzet birtokába került menetrendi koncepció szerint a Dunántúlon több viszonylaton kedvezőbb menetidőt érhetnek el a vonatok, mint most, ha mindenütt elkészülnek a tervbe vett fejlesztések. A MÁV-Start és az osztrák szövetségi vasút közösen működtetett RailJet vonatai ma is csaknem annyi idő alatt érnek Bécsbe, mint az autópályán közlekedő személyautók. Ha törlik a menetrendből a határátkelőre iktatott megállást – ma erre azért van szükség, mert itt veszi át a szomszédos ország személyzete a vonat irányítását –, és átadják a bécsi főpályaudvart, a menetidő háromnegyed órával csökken.
További perceket takaríthatnak meg a Biatorbágy–Tata szakasz teljes felújításával. A Veszprém–Ajka szakaszon vasúti hidak felújítását tervezik. Ennek következtében itt félóra alatt áthaladhatnak majd a vonatok, ez pedig azt eredményezi majd, hogy a zalaegerszegi gyorsvonatok 22, a szombathelyiek 17 perccel rövidebb idő alatt érnek célba. Örülhetnek majd a Balaton felé utazók, ha elkészül a Lepsény–Balatonszentgyörgy szakasz felújítása, mert Budapestről Keszthelyre 27, Nagykanizsára 28 perccel rövidül a menetidő. A Kelenföld–Pécs vonalon szakaszonként második vágány építésével, és a lassújelek (sebességkorlátozás) megszüntetésével negyedórával kevesebb idő kell az utazáshoz.
A Csorna–Porpác szakasz villamosítása eredményeként, illetve a 160 kilométeres sebességre képes motorvonatok beállításával Szombathelyre 24 perccel rövidebb idő alatt érhet a pesti vonat. Kelet-Magyarországon is több pályafelújítási munka gyorsítja majd a vonatok közlekedését. A Rákos–Miskolc–Nyíregyháza és a Nagykáta– Újszász szakaszokon helyreállítják az eredeti pályasebességet. A Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest között 100 km/óra, onnan Vácig 120 km/óra sebességű pályát alakítanak ki.
További részletek a Magyar Nemzet csütörtöki számában.