A piac legnagyobb szereplője az Allianz, 15,69 százalékos részesedéssel, a második helyen a Generali áll 13,34 százalékkal, a harmadik a Magyar Posta a díjbevételek 10,37 százalékával. A Groupama 10,35 százalékos piacrésszel a negyedik helyen áll a Mabisz pénteki közleménye szerint.
Az életbiztosításokból összesen 118,25 milliárd, a nem életbiztosítási üzletágból 123,20 milliárd forint bevétele származott a biztosítóknak az idén az első három hónapban. A nem életbiztosítási üzletágból származó díjbevételek enyhe, 3,9 százalékos növekedést mutattak a szervezet MTI-hez pénteken eljuttatott közleménye szerint.
Lassú növekedésnek indult a gépjármű-biztosítások piaca, az újautó-értékesítés volumenének lassú, de már szemmel látható emelkedése nyomán: a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb-) szerződések darabszáma 3,1 százalékkal, a 2013. első negyedév végi 4,2 millióról 4,3 millióra nőtt. A kgfb-szerződésekből a biztosítóknak 33,9 milliárd forint bevétele származott az idén az első három hónapban, a kötelező biztosítások átlagdíja a tavaly március végi 19 100 forintról 2014. március végére 19 750 forintra emelkedett.
A casco biztosításokból befolyt díjbevételek 0,8 százalékkal csökkentek az idei első negyedév végére, miközben a szerződések darabszáma minimálisan nőtt. Így a casco biztosítások éves átlagdíja tovább, az egy évvel korábbihoz képest mintegy 1300 forinttal, 75 700 forintra csökkent az idei első negyedév végére.
Az életbiztosítási üzletág gyengébben teljesített, ami – a korábbi időszak folyamataival szemben – elsősorban az egyszeri és eseti díjas termékekből származó díjbevételek visszaesésével magyarázható a Mabisz szerint. Az életbiztosítási üzletág egyszeri és eseti díjakkal korrigált díjbevétele 70,4 milliárd forintot tett ki: 1,4 százalékos csökkenést mutatott az egy évvel korábbi hasonló időszakkal összehasonlítva.
Ugyanakkor a Mabisz szerint kedvező tendencia a folyamatos díjas életbiztosítási termékek erősödése. A közlemény idézi Molnos Dánielt, a szervezet főtitkárát, akinek megítélése szerint már látszanak az első eredményei az adókedvezménnyel támogatott nyugdíjbiztosításoknak, amelyek hatására új lendületet kaphat a lakosság körében a valóban hosszú távú, tartós, nyugdíjcélú előtakarékosság.