A Reuters jelentése szerint az erről szóló dokumentumokat csütörtökön mutatták be az Alitalia vezetésének. A hírügynökség kormányközeli forrásaira hivatkozva azt írta: 2017-re 108 millió eurós nyereséget termelhet az Alitalia 3,66 milliárdos árbevétel mellett, de a számokat az adósságrendezés körüli és a befektetésről szóló vita még befolyásolhatja.
Ezzel kapcsolatban a hírügynökség úgy tudja, az olasz légicég két fő hitelezője, az Intesa Sanpaolo és az UniCredit felajánlották, hogy az általuk nyújtott hitel kétharmadát saját tőkévé konvertálnák, a többit pedig leírnák, de az Etihad nem fogadta el ezt az ajánlatot. Ők 49 százalékos részesedésért cserébe 500 millió eurót fektetnének az Alitaliába és azt szeretnék, ha a hitelező bankok 560 millió eurós hitelt írnának le, 140 millió euró hitel futamidejét pedig 2021-ig meghosszabbítanák.
Az Etihad emellett az Alitalia fő bázisának számító Róma-Fiumicino repülőtérről hét új hosszú távú járatot indítana három év alatt, Milánó-Linate és Malpensa repülőterekről pedig Európa felé nyitnának.
Az Alitalia jelenleg a korábban a kormánytól kapott 500 millió eurós hitelből működik, de minél előbb befektetőre van szüksége, hogy át tudja alakítani hosszú távú járathálózatát, hogy ezzel kompenzálja a rövid távú járatok okozta veszteséget.
A római Fiumicino repülőtérről üzemelő Alitalia legutóbb 2013 októberében kért csődvédelmet, miután 294 millió eurós veszteséget és egymilliárdos adósságot jelentett. Akkor juttatták el az 500 millió eurós mentőcsomagot az Alitaliának.
2009-ben az akkor még állami tulajdonban lévő cég szintén csődvédelembe menekült. Akkor olasz befektetők egy csoportja és az Air France-KLM-csoport mentette meg, cserébe a francia–holland társaság 25 százalékos részesedést szerzett. Az októberi tőkeemelésben viszont már nem vett részt, ezért tulajdoni része 7 százalékra esett.