Az ázsiai társaság kiskereskedelmi leányvállalata, az Aliexpress a magyarok körében is folyamatosan növeli népszerűségét, van, aki a teljes esküvői felszerelését Kínából hozatja. A magyarázat nem bonyolult, így olcsóbban juthatnak hozzá a kiszemelt termékekhez. A folyamat terjedését, úgy tűnik, az sem gátolja meg, hogy egyes internetes kereskedőcégekkel igencsak rá lehet fizetni. Megesett, hogy semmit vagy éppen nem a megrendelt árut kapta meg a vásárló. Ezzel együtt léteznek olyan társaságok is, amelyek megbízhatóbbak a többinél.
– A hipermarketek megjelenése után a külföldi online kereskedelmi cégek mérhetnek csapást a magyarországi kis- és közepes társaságokra. A dömpingáron kapható termékekkel ugyanis kiszorítják saját országuk piacáról a vállalkozásokat – mondta a Magyar Nemzetnek Lentner Csaba közgazdász.
Az egyetemi tanár szerint mindez azzal a következménnyel is jár, hogy az embereknél maradó pluszpénzek egy része kiáramlik az országból. Így hiába emelkedik a lakossági fogyasztás egyebek mellett a rezsicsökkentés és az adókedvezmények miatt, abból kevesebbet profitálhat a magyar gazdaság.
A teljes cikket olvassa el a hétfői Magyar Nemzetben!