Saját piacukról szorítják ki a hazai cégeket

Úgy tűnik, megállíthatatlan a külföldi online kereskedőcégek térnyerése.

Horváth Attila
2014. 10. 20. 3:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ázsiai társaság kiskereskedelmi leányvállalata, az Aliexpress a magyarok körében is folyamatosan növeli népszerűségét, van, aki a teljes esküvői felszerelését Kínából hozatja. A magyarázat nem bonyolult, így olcsóbban juthatnak hozzá a kiszemelt termékekhez. A folyamat terjedését, úgy tűnik, az sem gátolja meg, hogy egyes internetes kereskedőcégekkel igencsak rá lehet fizetni. Megesett, hogy semmit vagy éppen nem a megrendelt árut kapta meg a vásárló. Ezzel együtt léteznek olyan társaságok is, amelyek megbízhatóbbak a többinél.

– A hipermarketek megjelenése után a külföldi online kereskedelmi cégek mérhetnek csapást a magyarországi kis- és közepes társaságokra. A dömpingáron kapható termékekkel ugyanis kiszorítják saját országuk piacáról a vállalkozásokat – mondta a Magyar Nemzetnek Lentner Csaba közgazdász.

Az egyetemi tanár szerint mindez azzal a következménnyel is jár, hogy az embereknél maradó pluszpénzek egy része kiáramlik az országból. Így hiába emelkedik a lakossági fogyasztás egyebek mellett a rezsicsökkentés és az adókedvezmények miatt, abból kevesebbet profitálhat a magyar gazdaság.

A teljes cikket olvassa el a hétfői Magyar Nemzetben!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.