A biztos rendkívüli jogkörökhöz jut: belenézhet a végrehajtók köztestületének minden iratába, áttekintheti az adatokat, s elrendelheti a kamara gazdálkodásának és informatikai rendszereinek átvizsgálását. Még fontosabb, hogy a tárca megbízottja a végrehajtók munkáját is megvizsgálhatja, kezdeményezhet fegyelmi eljárást, vagy akár azt is, hogy egyeseket távolítsanak el a szakmából. Jogászberkekben úgy tartják, a fellépés csak akkor lehet hatékony, ha megfelelő ember kerül a pozícióba.
Szekér Juditról pedig az a kép alakult ki, hogy logikus gondolkodású, erős akaratú szakember. Azt tartják emellett róla, hogy alkalmas nagyobb intézmény, közösség újraszervezésére. Merthogy – vélik egyesek – jelenleg most leginkább erre van szükség a végrehajtóknál. Az utóbbi időben ugyanis számos nemkívánatos jelenség ütötte fel a fejét. Némelykor a sajtó arról számolt be, hogy luxusutazáson vettek részt a végrehajtók, máskor pedig azt lehetett hallani, hogy ellentétek feszítik a kamarát.
A legnagyobb port mégis azok az esetek kavarták, amelyek arról szóltak, hogy a végrehajtók nem mindig tartják be vagy tévesen értelmezik a jogszabályokat. Úgy tudjuk: a botrányok hatására a döntéshozás legfelső köreiben határozták el, hogy a végrehajtók ügyét mihamarabb rendezni kell. A kormányzaton belül az a vélekedés alakult ki, hogy a megoldást a kamarán kívüli, széles jogosítványokkal bíró szereplő jelentheti.
Egyesek azt is tudni vélik, mennyi idő kellhet a miniszteri biztosnak ahhoz, hogy megvalósítsa az elképzeléseket. Némelyek szerint pár hónap is elegendő lehet, mások viszont másfél-két évet emlegetnek. A feladat ugyanis nem kisebb, mint hogy a végrehajtói kar legalább részben visszaszerezze azt a társadalmi bizalmat, amely az utóbbi időszak túlkapásai, a devizaügyek némelykor szakszerűtlen kezelése miatt mára mintha teljesen elpárolgott volna. Tennivaló mindenesetre akad bőven, a szaktárca ugyanis nemrégiben nagyjából száz pontban foglalta össze a végrehajtóknál, az eljárásoknál tapasztalt hiányosságokat.