Felfutó abroncsgyártás

Minden tizedik autógumi magyarországi üzemből kerül ki az unióban.

2014. 12. 10. 3:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha minden épülő üzem elkészül, 2017-től évente több mint 32 millió gumiabroncsot állítanak elő hazánkban. Ez csaknem 10 százaléka a teljes európai értékesítésnek. Személyautó-abroncsokból évente és világszerte kétmilliárd darabot értékesítenek, ebből több mint 400 milliót az unió országaiban. Hazánk fokozatosan, évről évre egyre jelentősebb tényezőjévé vált az EU gumiabroncsgyártásának. Ezzel még nincs vége, mint ismert, november 28-án Dél-Koreában tárgyalt Orbán Viktor miniszterelnök, és többek közt a Hankook vezetőivel is találkozott, hogy további beruházások induljanak hazánkban. A Hankook magyarországi üzemében évente több mint 12 millió gumiabroncsot gyártanak, s ezzel hamarosan a rácalmási lehet a legnagyobb gumiabroncsgyár Európában. A több mint 3500 alkalmazottat foglalkoztató cég magyarországi árbevételének több mint 80 százaléka a kivitelből származik.

Már zajlik az Apollo Tyres fejlesztése is. Az indiai cég Magyarországon valósítja meg első európai zöldmezős beruházását. Mintegy 146 milliárd forintos befektetéssel Gyöngyöshalász közelében épül fel az Apollo gumigyár, amely 975 új munkahelyet teremt. Lapértesülések szerint rendben halad az előkészítés, lezárult a környezetvédelmi hatásvizsgálat, és készülnek az engedélyeztetési eljárások. Az Apollo üzemében a tervek szerint naponta 16 ezer személyautóhoz és 3000 haszongépjárműhöz gyártanak majd Apollo és Vredestein márkájú abroncsokat. Az Apollo Tyres többek között olyan nagy autógyáraknak szállít be, mint a Daimler, a Volkswagen vagy a Suzuki. A 146 milliárd forintos beruházáshoz a magyar kormány 16 milliárd forintnyi közvetlen készpénztámogatást nyújt. A gyár alapkőletétele várhatóan jövő tavasszal lesz, az első kész abroncs pedig 2017 elején kerülhet le a gyártósorokról.

A japán Bridgestone tatabányai gumiabroncsgyárának új üzemében már felszerelték a gépeket, és hamarosan megkezdik a próbagyártást. A 110 ezer négyzetméteres csarnokban hónapokig tartanak a tesztelések, a jövő nyáron pedig indulhat a tömegtermelés. A 72 milliárd forint értékű beruházással a háromszorosára nő a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. kapacitása, napi 18 ezer, ultranagy teljesítményű személygépkocsi-abroncsot gyártanak majd. Az új üzemcsarnokban 500-an kapnak munkát, a kft. dolgozóinak száma 900-ra nő.

Az sem véletlen, hogy a Mol szintetikus gumit gyártó üzem építését tervezi Tiszaújvárosban. A cég egy éve alapított vegyes vállalatot a Japan Synthetic Rubber céggel. Az üzem évi 60 ezer tonnás gyártókapacitással rendelkezik majd, az értékesítés pedig 2017-ben indulhat meg. Az úgynevezett S-SBR világszerte a gazdaságos, kevesebb üzemanyag-fogyasztást igénylő autógumik meghatározó alapanyaga.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.