Becsey Zsolt kifejtette: mint minden rendszer, a hazai útdíjrendszer átalakításánál is előfordulhatnak ideiglenes problémák, a türelmi idő ezek kezelését szolgálja. A türelmi idő a rendszert használóknak és a rendszert kialakítóknak is lehetőséget biztosít arra, hogy a megyei matricák használata egyértelmű és jól működő legyen – emelte ki.
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a nap folyamán az Origónak úgy nyilatkozott: nem várják meg a január végét az új útdíjrendszer felülvizsgálatával.
Budaörs vezetősége levelet küld az illetékeseknek, amelyben azt közli, hogy nem akarják a jövőben a területükön áthaladó autópálya közvilágítási költségeit fizetni – mondta hétfőn a Klubrádiónak Wittinghoff Tamás polgármester.
A tervezett útblokáddal kapcsolatban kifejtette: a tiltakozással egyetért, ha nincs más kommunikációs lehetőség, de jobban örülne, ha a józan ész diktálna. Szerinte lenne olyan megoldás, amelynek mindenki örülni tudna és amivel a költségvetés bevételei sem csökkennének.
Hétfő délután négy óráig összesen 360 ezer e-matricát értékesített a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt., az eladott matricákból mintegy 210 ezer az idén január elsejével bevezetett megyei matrica volt – mondta Kibédi-Varga Lajos, a NÚSZ Zrt. szóvivője hétfőn a Duna Televízió Közbeszéd című műsorában.
Kibédi-Varga Lajos kiemelte, hogy a megyei matricák nem a megváltástól számított egy évig, hanem egységesen 2016. január 31-ig lesznek érvényesek. Kifejtette: tavaly az év első hónapjában 165 ezer éves országos matricát értékesítettek. Ezt a mennyiséget idén már az év első 4 napjában átlépték: január 4-ével bezárólag már 175 ezer megyei matricát adtak el.
Idén január elsejétől az időalapú – heti, havi, éves – matricák mellett bevezették az évi ötezer forintos áron elérhető megyei matricákat, és egyben országszerte bővült a díjköteles útszakaszok hossza.
Az NFM korábban azt közölte: türelmi idő segíti a közlekedőket, hogy megszokják, egy adott megyében mely szakaszokon érvényes a megyei matrica. Átmeneti rendelkezésként azok az autósok, akik a díjköteles szakaszokat januárban matrica nélkül használják, mentesülhetnek a 14 875 forintos pótdíj megfizetése alól, ha legkésőbb február végéig a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálati irodájában az 1470 forint szolgáltatási díj megfizetése mellett az adott szakaszra érvényes megyei vagy országos éves matricát váltanak.
Az útdíjrendszer visszavonását követeli az Együtt és a Demokratikus Koalíció, az MSZP pedig arra szólította fel a kormányt, hogy január 31-éig se a büntetést, se az azzal járó igazgatási díjat ne vesse ki a fizetőssé vált utakon megyei matrica nélkül autózókra.
Teljes útzár lesz csütörtökön a 86-os főúton az új megyei matricás rendszer miatt – ígérik a Vas megyei szocialisták és civilek. Az MSZP ultimátumot adott a térség fideszes országgyűlési képviselőjének, azt mondták: ha Hende Csaba a szerdai kormányülésen nem tudja elérni, hogy az útszakasz kikerüljön a fizetős utak közül, akkor csütörtökre tiltakozást szerveznek.
Közben a taxisblokádhoz hasonló demonstrációt szerveznek a Facebookon március elsejére. A szervezők azt írják, egész Magyarországon utakat zárnának le, amíg megállapodás nem születik vagy le nem mond a kabinet.
A vecsési Jobbik a reptérre vezető gyorsforgalmi út lezárását tervezi. Az útdíjjal a radikális párt szerint a kormány a Vecsésen és környékén élőket, dolgozókat, illetve a repülőtérre utazókat indokolatlanul és logikátlanul sarcolja meg.
Az útdíjrendszer hibáit Gulyás Gergely, az Országgyűlés fideszes alelnöke is elismerte. A Hír TV P8 című műsorában elmondta: bár az új rendszer igazságos, a változások nem voltak egyértelműek, és a lakosságot sem tájékoztatták időben. „Hiába van egy döntésben elvi igazság, ha a végrehajtás vagy a kellő idő hiányában, vagy más okból nem jó. Ez konfliktushoz vezet” – hívta fel a figyelmet. A politikus szerint még mindig van húsz olyan útszakasz, amelynek kapcsán vita folyik arról, hogy érdemes-e bevezetni a matricát.