Számos járatot nem tud elindítani a MÁV-Start a főváros dél-nyugati agglomerációjából, amióta a Gellért-hegy nyúlványa alatt húzódó alagút rézsűjének megcsúszása miatt a Déli pályaudvart ideiglenesen le kellett zárni.
Ennek az az oka, hogy a Kelenföldi pályaudvar, bár felújították az utóbbi években, jelenlegi állapotában nem alkalmas a Déli teljes forgalmának az átvételére. A Kelenföldi felújítása során korszerű utasterminál jött létre vasútijegy-automatákkal, de a régi állomásépülethez, ahol a pénztárak vannak, nem nyúltak. A megnövekedett forgalom kezelése érdekében szükség volt a jegyértékesítés megerősítésére.
A BKK és a MÁV-Start korábban megállapodott arról, hogy a vasúttársaság vonatjegyeit és bérleteit a BKK Zrt. kelenföldi ügyfélközpontjában is értékesítik. A megállapodás most aktuálissá vált. A BKK Zrt. a vasúti jegyek értékesítésével kíván segítséget nyújtani a pályaudvar tehermentesítésében. A Kelenföldön tavaly megnyitott BKK-ügyfélközpont jelentős kapacitásokkal rendelkezik. Kivitelezésekor a BKK Zrt. minden szükséges informatikai és egyéb infrastrukturális előkészítést megtett annak érdekében, hogy egy majdani MÁV-Start-együttműködéssel vasúti jegyeket is értékesíthessen. Ennek köszönhetően tegnap óta a vasúti menetjegyek és bérletek is megvásárolhatók a BKK ügyfélközpontjában, amely mindennap reggel fél hat és este tíz között várja az ügyfeleket.
A rézsű megcsúszása idején még csak néhány hetes zárva tartásban reménykedett a vasúttársaság, azonban ahogy telik az idő, egyre kevesebb szó esik az újranyitásról. Lapunk most ismét a MÁV- kommunikációhoz fordult a Déli ügyében, de azt a választ kaptuk, hogy nincs új fejlemény. Eközben találgatások jelentek meg azzal kapcsolatban, hogy az ingatlanfejlesztési szempontból rendkívül kedvező helyen lévő létesítményre egyáltalán szükség van-e hosszú távon. A gondolat a kormányzati stratégák fantáziáját is megmozgathatta. Giró-Szász András kormányzati kommunikációért felelős államtitkár a minap azt nyilatkozta, hogy a kormány elé került a budapesti Déli pályaudvar jövőjével kapcsolatos kérdéskör is. – A pályaudvar jövőjével kapcsolatban felkérte a kormány a fejlesztés minisztert, hogy vizsgáljon meg minden lehetőséget és folytasson minél szélesebb körű konzultációt a kérdésben a társadalmi, a civil, az önkormányzati és a gazdasági szférában egyaránt – mondta az államtitkár.
Eközben sok okostelefonos utasnak jó hír, hogy már letölthető – igaz, egyelőre csak Android rendszerre – a MÁV-Start hivatalos menetrendi, vonatkövető alkalmazása. A Vonatinfó nemcsak menetrendi kereső, hanem sokrétű tájékozódásra alkalmas felület. Az app telepítése után látványos videó köszönti a felhasználót, majd máris felkínálja a „honnan hová” ablakpárost. Az induló és érkező állomás bepötyögése után – ezt el is mentheti az utas – sorakoznak az időben legközelebb eső vonatindulások. Megtudjuk az út hosszát, időtartamát, a teljes árú jegyárat, tájékoztat a szükséges kiegészítő jegyekről és a kedvezményekről is. Az alkalmazás számos szolgáltatást kínál, például olyan térképet, amelyen követi a pályán haladó szerelvényeket.